Tovább csökkentheti a Boeing új generációs szélestörzsű típusára szóló megrendelését az Emirates, a dubaji légitársaság a 777X-ek egy újabb része helyett inkább kisebb méretű 787-9 Dreamlinereket állítana forgalomba.
Az Emirates a Boeing 787-9 Dreamliner típusra konvertálná át a 115 darabos, kötelező érvényű 777X megrendelésének egy részét. A cég üzemeltetési igazgatója, Adel Al-Redza azt nyilatkozta a Bloombergnek, hogy
már tárgyalásokat folytatnak erről az amerikai gyártóval.
A dubaji légitársaság, amely a 777X típus legnagyobb vevője, még 2019-ben döntött a megrendelésállománya csökkentéséről, akkor 24 darab új generációs triplahetes helyett 30 darab Dreamliner megvásárlásáról állapodott meg a Boeinggel.
Az igazgató nem árult el részleteket a tárgyalásokról, így egyelőre nem lehet tudni, hogy hány darab 777X átvételétől állna el a légitársaság.
Az új generációs szélestörzsű rendelés-állományának további eróziója még úgy is érzékenyen érinti az amerikai gyártót és főként a tesztelési és tanúsítási fázisban lévő típus programját, hogy a légitársaság a Boeing másik sikertípusából, a kompozit anyagokból készült Dreamlinerből több darabot venne át.
A 777X-ből nem sok cég rendelt, az Emirates mellett a Qatar Airways 60, a Lufthansa 20, az Etihad Airways 25, a Cathay Pacific 21, az All Nippon Airways 20, a Singapore Airlines 20, a British Airways pedig 18 darabra rendelkezik megrendeléssel. Emellett tíz darabot tartanak nyilván magukat megnevezni nem kívánó megrendelők neve alatt.
Mint megírtuk, az első Boeing 777X forgalomba állítása 2022-re csúszik a koronavírus-járvány negatív hatásai és a tanúsítási folyamat tervezettnél hosszabbra nyúlása miatt.