Az Airbus repülőgépgyár és az A320neo gépcsalád PW1100G típusú hajtóműveit gyártó Pratt&Whitney sajtóértesülések szerint még nem rendelkezik minden szükséges tanúsítvánnyal ahhoz, hogy az erőforrás szeptemberben a levegőbe emelhesse a prototípust.

kapcsolódó cikk, előzmény Soron a szűzfelszállás, gurul az A320neo

Minden új repülőgépnél fontos momentum az első, önerőből történő földi mozgás. (Fotó: Clément Alloing - Flickr) | © AIRportal.hu

Minden új repülőgépnél fontos momentum az első, önerőből történő földi mozgás. (Fotó: Clément Alloing – Flickr)

A híreszteléseket egyelőre egyik gyártó sem kívánta kommentálni, ám a szakmai értesülések alapján biztosra vehető, hogy az új hajtóművek turbinalapátjait kell hitelesíteni, ugyanis a Pratt&Whitney legújabb termékének működési elve merőben eltér az eddigi erőforrásoktól – írja a Reuters hírügynökség.

A vállalat egyébként már sikeres földi gurulópróbákat is végrehajtott az első A320neo-val, melyben a megszakított felszállást, és az olyankor szükséges teendőket is gyakorolták. A tesztek sikereiben bízva pedig az első levegőbe emelkedés dátuma is körvonalazódni látszott, de az ilyen repülések időpontját az adott időjárási körülmények is nagyban befolyásolhatják, így elképzelhető, hogy a végső időpont csak pár nappal a tényleges felszállás előtt derül ki.

Egy, a vállalathoz közel álló személy nem hivatalos közlése alapján viszont a tesztek során a hajtóművek madárral való ütközések szimulálása közben sem viselkedtek az elvártak szerint, így ez is egy hátráltató tényező lehet. Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy ez a késlekedés hatással lesz-e a típus CFM LEAP-1A erőforrásokkal szerelt verziójára, melynek első felszállása 2015 első felében várható a jelenlegi tervek szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbusnak viszont érdemes sietnie, a szintén késésben lévő, de most már a végső tanúsítványok beszerzésénél tartó Bombardier-féle CSeries program még akár ertékes ügyfeleket is elcsenhet az európai rivális elől, melyet minden bizonnyal nem nézne jó szemmel az Airbus vezetősége.

A Pratt&Whitney a prototípusra szerelt sugárhajtóműveken kívül még további 28 erőforrást gyártott le, melyek majdnem mindegyike részt is vett a teszteken. A gyártó egyik leányvallalatának szóvivője elárulta, hogy a cég nem köteles a tesztek során kapott eredményeket közzétenni, hiszen minden mérés a már jól bevált módszereken alapul.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!