Szerdán késő este landolt a Wizz Air Malta első Airbus A321XLR gépe a milánói bázison, de azt még nem tudni, mikortól és milyen útvonalon kívánja kihasználni a típusváltozat megnövelt hatótávolságát a cég.
A 9H-XLA lajstromjelű példány a diszkont légitársasági csoport második A321XLR repülőgépe, az elsőt még májusban vette át és állította forgalomba az Egyesült Királyságban működő Wizz Air UK.
A légitársaság korábbi tervei szerint a most átvett nagy hatótávú repülőgéppel Milánó-Malpensa és Abu-Dzabi között indított volna járatot júniustól a Wizz Air Malta leányvállalat, ám a hivatalos verzió szerint a „piaci körülmények váratlan változása” és „üzemeltetési megfontolások” miatt májusban visszakozott a cég.
Olasz sajtóértesülések szerint az átadás késése, a vártnál kevesebb eladott jegy és az útvonalon rivális Etihad Airways által támasztott árverseny miatt döntött így a cég.
A Wizz Air egyelőre nem is hozta nyilvánosságra, hogy ezek után mikortól és milyen hosszú távú járatokon használná ki az XLR megnövelt hatótávolságát, a kezdeti időszakban a meglévő hálózaton találkozhatnak majd vele az utasok.

Tavaly júniusban Váradi József, a diszkont légitársaság vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy cége a magyar, az olasz, valamint az osztrák hatóságoktól is megkapta a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra, és az ázsiai ország jóváhagyását követően indulhatnak el a járatok A321XLR-ekkel.
Amint korábban megírtuk, Váradi József a Wizz Air Abu Dhabi szeptember 1-jével történő, részben a szabályozási és hatósági korlátokkal indokolt leállításának hétfői bejelentését követően közölte a Reuters hírügynökséggel, hogy a légitársaság tárgyalásokat folytat az európai gyártóval a nagy hatótávú A321XLR-re szóló 47 példányos megrendelése csökkentéséről.
A vezérigazgató hozzátette, hogy a megkötött szerződések szerint a megrendelés nagy része esetében joguk van arra, hogy a nagy hatótávú helyett sztenderd A321neókat kérjenek, de azt nem árulta el, hogy mennyiről folyik egyeztetés.
A Wizz Air még 2019-ben rendelt 20 példányt az új generációs típus XLR változatából, majd 2021-ben egy átfogó megállapodás részeként még 27 példányt kért. A 47 A321XLR jelentős része a Wizz Air Abu Dhabihoz került volna.