Megérkezett Budapestre az Air Baltic első Bombardier CS300-asa, amellyel a rigai légitársaság jelentősen növeli a kapacitásait Budapesten.
Az Air Baltic 491-es járatának érkezését sajnos „jótékony” homály fedte, mivel reggel 8 órakor sűrűköd lepte el a repülőteret. Emiatt nem csak a rigai járat, de a Turkish Airlines isztambuli, illetve a Lufthansa müncheni járata is csak második próbálkozásra, átstartolás és iskolakör megtétele után tudott leszállni, bár szabad szemmel a földet érést a sűrű köd miatt nem lehetett látni.
A Budapest Airport adatai szerint azzal, hogy az Air Baltic a 76 székes Bombardier Q400-asok helyett a 145 üléses CS300-assal járnak évente 14 ezerrel növeli a kapacitást. Az adatok szerint Budapest és Riga között tavaly 24.600 utas repült, ebbe az átszállással repülő utasok is bele számítanak, és nagyjából megegyezik az előző évi értékkel. Az utasok 40 százaléka üzleti utas volt, 52 százalék Rigában átszállva folytatta útját, míg 40 százalék a lett fővárosba tartott.
A légitársaság CS300-asai szerdai, csütörtöki és szombati napokon helyi idő szerint 07:20-kor szállnak fel Rigából és 08:20-kor érkeznek meg Budapestre. Negyven perces fordulóidőt követően 9 órakor indulnak vissza Rigába, ahol 11:55-kor szállnak le.
Az új generációs hajtóművekkel felszerelt jetek bevetésének köszönhetően az új járat odafelé 20, visszafelé 25 perccel rövidebb idő alatt teszi meg a két repülőtér közti távolságot, mint a Q400-as légcsavaros repülőgépek. Mindemellett a CS300-asok halkabbak és kényelmesebbek is az ugyancsak kanadai gyártású Q400-asoknál, a kézicsomagok számára jóval nagyobb fej feletti tárolók állnak az utasok rendelkezésére.
A tervek szerint 2019 végére az airBaltic flottájában 20 darab Bombardier CS300-as repül majd,ezzel a légitársaságnak lesz az egyik legfiatalabb átlag-életkorú flottája Európában.
A légitársaság már tárgyal a gyártóval a flotta további bővítéséről is, a szerződések megkötését követően várhatóan legalább 34 darabosra bővül majd az airBaltic Bombardier C Series flottája.