Röviddel a felszállást követően meghibásodott a United Airlines egyik Boeing 777-200-asának Pratt & Whitney PW4077 hajtóműve, ezzel a típussal már korábban is voltak komoly gondok.

Az UA149-es járat a Newark-Liberty nemzetközi repülőtérről tartott São Paulóba helyi idő szerint szerda este, de a felszállást követően az N787UA lajstromjelű Boeing 777-200-as törzsének bal oldalán, a szárny mögött szikrákat látott a toronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányító és a repülőtér környezetében tartózkodó több szemtanú, az esetről videó is készült.

A gép személyzetét az irányítás figyelmeztette a problémára, és a szikrákat a fedélzeten szolgálatot teljesítő légiutas-kísérők is észlelték az AVHerald bejegyzése szerint.

Noha a pilóták a rendszerek ellenőrzésekor nem észleltek semmilyen rendellenességet, a légitársaság karbantartó szakembereivel folytatott egyeztetést és kis várakozást követően az út megszakításáról döntöttek, majd a felesleges üzemanyag kiengedését követően biztonságosan leszálltak a kiindulási reptéren.

Később a légitársaság közölte, hogy az elsődleges vizsgálatok eredménye a hidraulikarendszer hibájára utal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, az FAA idén májusban engedélyezte, hogy újra forgalomba állhasson a United Airlines 52 darab Boeing 777-200 típusú, Pratt & Whitney-hajtóművekkel felszerelt repülőgépe, amelyeket egy 2021. februári súlyos incidens miatt parancsolt földre a hatóság.

A United azt követően volt kénytelen leállítani ezeket a gépeit, hogy 2021 februárjában egy denveri felszállást követően, az emelkedés kezdeti szakaszában az egyik példány jobb oldali hajtóműve anyagfáradás miatti ventilátorlapát-törés következtében súlyosan meghibásodott és ki is gyulladt.