Sikeres 11 napos bemutató úton van túl az Airbus legújabb szélestörzsű típusa, az A350-900XWB. A kompozit építésű, két-hajtóműves utasszállító öt távol-keleti ország nagyvárosában járt, hogy demonstrálja, készen áll a forgalomba bocsátásra.
Az FAA típusengedélye is megvan az A350-esnek
EASA engedély birtokában az A350XWB
Az Airbus november 17-én indította útnak az MSN5 gyári számú A350-900XWB prototípusát, hogy nem sokkal a két legfontosabb hatóság, az európai EASA és az amerikai FAA típusengedélyeinek megszerzését követően az első hivatalos bemutatójára repüljön a piaci szempontból egyik legfontosabb térségbe, a Távol-Keletre. Mindezt még gyorsan azelőtt, hogy átadásra kerülne az első sorozatgyártott példány, amely a Qatar Airways flottáját fogja gazdagítani, várhatóan már decembertől.
A teljes értékű fedélzettel, utasülésekkel és a legújabb fedélzeti szórakoztató rendszerrel felvértezett ötös számú prototípus igazi világutazó, hiszen az Airbus ezzel a géppel teljesítette még a berepülési program részeként az Around the World útvonalpróbákat is, és most novemberben öt ázsiai országban, Dél-Koreában, Japánban, Vietnámban, Thaiföldön és végül Szingapúrban tette tiszteletét – üzenve a megrendelőknek, itt az új gép, és készen áll a forgalomba bocsátásra!
A turné során az Airbus mintegy négyezer embernek mutatta meg az A350-900-as eXtra-Wide-Body fedélzetét, amelyet 375 szerencsés repülés közben is kipróbálhatott. A vendégek között nemcsak légitársasági és lízingcég partnerek, hanem a légiközlekedésben érdekelt egyéb cégek, és természetesen a sajtó képviselői is jelen voltak.
Törzshossz: 66.8 méter
Szárnyfesztáv: 64.75 méter
Magasság: 17.5 méter
Utaskapacitás: 315 fő (max. 440 fő)
Hajtómű: 2db Rolls-Royce Trent XWB
Maximális hatótáv: 14350 kilométer
Maximális felszállósúly: 268 tonna
Maximális üzemanyag kapacitás: 138000 liter
Aktuális listaár: 295.2 millió USD
A szöuli, tokiói, hanoi, bangkoki, Kuala Lumpur-i, és szingapúri megállók során az Airbus mindenhol igyekezett bemutatni típus szélestörzsű jellegének, a fedélzeten alkalmazott új kényelmi eszközöknek minden elemét, kezdve a kategóriaátlag feletti 18″ széles turista osztályú ülésektől, az átlagosnál ugyancsak nagyobb méretű kabinablakoktól és poggyásztartó rekeszektől egészen az új generációs fedélzeti szórakoztató rendszerig.
Ázsia távol-keleti része különösen fontos az Airbus számára, mivel az A350XWB-re eddig befutott megrendelések harmadát az itteni légitársaságok és/vagy lízingcégek szerződései teszik ki a teljes 750 gépes állományból. Az ügyfelek között vannak az AirAsia X, az Air China, az Asiana Airlines, a Cathay Pacific Airways, a China Airlines, a Hong Kong Airlines, a Japan Airlines, a Singapore Airlines, a SriLankan Airlines, a Thai Airways International és a Vietnam Airlines is, amely mindezek közül elsőként veheti flottájába az A350-est.
A Vietnam Airlines lesz ugyanis a Qatar Airways után a típus második üzemeltetője, amelynek az Airbus a jövő év közepe táján készül átadni az első A350-900XWB-t.