Az angol légiközlekedési hatóság kiállította a Ryanair brit leányvállalata részére a légi üzemeltetői engedélyt (AOC), így az esetleg megállapodás nélküli Brexit esetén is biztosított a légitársaság nagy-britanniai működése.
Ahogy egy évvel ezelőtt megírtuk, a Ryanair is készült vészforgatókönyvvel az Egyesült Királyság EU-ból való, esetleg megállapodás nélküli kilépésére.
Az akkor elindított folyamat végén, 2019. január 3-án a Ryanair UK megkapta engedélyét, így a megállapodás nélküli Brexit után is zavartalanul üzemelhetnek a brit belföldi és brit – nem-EU repülőterek közötti járatok.
Juliusz Komorek, a Ryanair jogi vezetője elmondta, hogy bár a vállalat kidolgozott tervvel rendelkezik a „kemény Brexit” esetére, azonban továbbra is sürgeti a brit és EU-s döntéshozókat, hogy egyezzenek meg a kilépés feltételeiről, mert ezzel elkerülhetők a kellemetlenségek a brit utasok számára a közelgő nyári szezonban.
Az angol légiközlekedési hatóság honlapján jelenleg egyetlen Boeing 737-800-as van bejegyezve a Ryanair UK nevére, ez pedig a G-RUKA lajstromjelű, 2014-ben készült repülőgép, amely eddig EI-FEF-ként szolgált az anyavállalat flottájában.
Ahogy arról már beszámoltunk, a Brexit miatt a Wizz Air UK már a tavalyi év első felében megszerezte a brit AOC-t és a működéshez szükséges egyéb engedélyeket, azóta pedig már 9 repülőgépét (G-WUKA-tól a G-WUKI-ig) vette lajstromba az ottani légügyi hatóság.
A felkészülésben a brit Easyjet jár az élen, aki pedig székhelye miatt éppen fordítva – az eddigi svájci mellé – Ausztriában indított leányvállalatot Easyjet Europe néven. A cég az osztrák joghatóság alá íratta át az Egyesült Királyságon kívüli működéséhez szükséges, számos repülőgépet és személyzetének jó részét is, míg a brit bázisait a szintén újonnan alapított Easyjet UK szolgálja majd ki.