A botrányok után 2020 októberében átadni tervezett Berlin-Brandenburg repülőtéren elkezdték a berendezések tesztjét, a kapacitáshiányt megoldani hivatott 2-es terminál épülete pedig szerkezetkész lett.

E héten megkezdődtek az új, Berlin-Brandenburg reptéri terminál különböző berendezéseinek összhangját, együttműködését vizsgáló tesztek – írja az üzemeltető csütörtöki közlésére hivatkozva az aero.de portál.

Többek közt a tűzjelző- és riasztórendszerek, valamint a vészhelyzeti áramellátás vizsgálata zajlik a következő két hónapban.

Fotó: Berlin Airport

A tesztekkel azt nézik meg, hogy az egyes berendezések hogyan dolgoznak együtt, az üzemeltető tájékoztatása szerint ezek is azt vetítik előre, hogy tartható a 2020 őszére tervezett átadás. A közlés alapján az áramellátási és világítási hibák kijavítása már ott tart, hogy ezek működését is be tudták vonni a vizsgálatba.

A német főváros Schönefeld légikikötőjének déli bővítésével létrehozott központi reptér, mint arról többször beszámoltunk, költség- és időtúllépéssel terhelt. Eredetileg 2011-ben nyílt volna meg, de a sorozatban kiderülő hiányosságok javítása bürokratikus, tervezési és szervezési okokból évekig elhúzódott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindemellett jelentős állomásához ért a berlini légiforgalom markáns növekedése miatt a már megnyitása előtt kapacitáshiányossá vált új terminálkomplexum bővítése az aero.de másik írása szerint.

Az északi móló közforgalmi oldalán, a központi csarnok mellé épülő 2-es terminál (T2) a napokban elérte a szerkezetkész állapotot.

A csarnok évente hatmillió utassal megnöveli a komplexum kapacitását, így a 25-27 millió ember fogadására képes központi terminállal és az átmenetileg, egy ideig még tovább üzemelő régi, schönefeldi épületekkel együtt már alkalmas lesz (viszonylag) egy helyen kiszolgálni a légiforgalmat.

Hiszen a Berlin-Brandenburg megnyitása után a város, a tartomány és a szövetségi állam közös tulajdonában lévő üzemeltető a Tegelt be akarja zárni.