Az Airbus Csengtuban létrehozott repülőgép-újrahasznosító központjában a tároláson, karbantartáson, korszerűsítésen kívül szétbontást is végeznek majd.
A 717 000 négyzetméteren elterülő létesítmény 2025-ig fokozatosan futtatja fel tevékenységét, és 150 alkalmazottat foglalkoztat majd. A helyszín 125 repülőgép rövid- és hosszútávú tárolására lesz képes, tevékenysége a különböző típusok karbantartására, korszerűsítésére, átalakítására, szétszerelésére és újrahasznosítására is kiterjed
Az életciklus-szolgáltató központ elnevezésű bázissal az Airbus kínai jelenléte a teljes iparági láncra kiterjed: az alkatrészgyártástól kezdve a repülőgépek összeszerelésén és szállításán át a flottaüzemeltetésig és a szétbontásig, a nagy értékű alkatrészek újrahasznosításával.
Az európai repülőgépgyártó, mint megírtuk, még 2022 elején írt alá szándéknyilatkozatot a központ létrehozásáról a Tarmac Aerosave vállalattal és Csengtu városával, a bázis a szomszédos, repülőgépipari gyártó és szolgáltató vállalatoknak otthont adó légiközlekedési ipari park ökoszisztémájába ágyazva működik.
A Tarmac Aerosave a repülőgépek bontása terén meglévő több mint 15 éves tapasztalatát hozza a projektbe, a központban működő Airbus-leányvállalat, a Satair az elöregedő repülőgépeket veszi át, a használt alkatrészekkel kereskedik és forgalmazza azokat.
A központban tárolt repülőgépek 75 százaléka második életciklusba kerül.
A fennmaradó példányokat a Tarmac Aerosave eljárásával fogják szétszerelni, amelynek köszönhetően az iparági szabványokat messze meghaladó mértékben tömegük mintegy 90 százaléka visszanyerhető.
Az Airbus arra számít, hogy Kínában jelentősen nő majd a forgalomból kivont repülőgépek száma a következő 20 évben. A központ megnyitása támogatja a gyártó szolgáltatási üzletágának terjeszkedését a régióban, ugyanakkor elősegíti Kína fenntarthatósági és körforgásos gazdasággal kapcsolatos törekvéseinek megvalósítását is.