Megtartja a Jet Airwayst az Etihad, de ettől függetlenül az indiaiak újabb befektetőket keresnek a növekedési terv finanszírozására.
Az Etihad fokozatos visszavonulása korábbi stratégiájából főleg Európában eléggé szembetűnő volt, az öreg kontinensen egyelőre csak az Air Serbia úszta meg a stratégiaváltást. hasonló cipőben jár az indiai Jet Airways is, amely a ch-aviation szerint közölte: az Etihad nem tervezi 24 százalékos részesedésének eladását.
A légitársaság azonban így sem lehet teljesen nyugodt, bár anyagi szempontból jobban teljesít, mint az airberlin és az Alitalia, amelyeket az Etihad dobott. A Jet Airways tavaly növelni tudta árbevételét, de a költségek kezelésében van még mit fejlődnie. Azok ugyanis 233 millió dollárral emelkedtek, ezért a társaság adózott eredménye 78 százalékkal 40 ezer dollárra csökkent.
A cégnek viszont megvannak a tervei a növekedésre, amelyhez tőkére lenne szüksége. Korábban ezt kizárólag az Etihadtól tudták beszerezni, mert az indiai kormány 24 százalékban maximalizálta a külföldi cégek indiai társaságban szerezhető üzletrészét. Ezt a korlátot nem rég 49 százalékra emelte a kormány, így a Jet Airways amellett, hogy továbbra is élvezi az Etihad pénzügyi támogatását újabb befektetőket keres.
A célok eléréshez a Jet Airwaysnek 200-250 millió dollár friss tőkére lenne szüksége. A tervek szerint a cég 50 darab új Boeing 737 MAX-ot állítana forgalomba 2018 és 2021 között, hogy fel tudja venni a versenyt az egyre növekvő indiai diszkont légitársaságokkal. Az erről szóló megrendelést már leadták a Boeing felé, a megrendelés piaci értéke listaáron számolva 5 milliárd dollár.
A Jet Airways elsőszámú ellenfele az IndiGo, a diszkont cég térnyerése miatt a Jet Airways is megélt jó pár, milliós buktát okozó évet, és ennek túlélésében az Etihad pénze is kellett.