Az Airbus 507, a Boeing 440 kereskedelmi repülőgépet adott át 2025 első kilenc hónapjában, az amerikai gyártó viszont átvette a vezetést a megrendelt gépek számában.
Az Airbus a harmadik negyedévben 73 repülőgépet szállított le vevőinek, ezzel az év első kilenc hónapjában pedig elérte a 507 példányt, ami 2 százalékkal haladja meg 2024 azonos időszakának teljesítményét.
Ebből 454 keskenytörzsű (62 az A220-as és 392 darab az A320 család), rajtuk kívül 20 A330-as és 33 A350-es került az üzemeltetőkhöz.
Az Airbus korábbi közlése szerint 820 kereskedelmi repülőgép átadását tervezi 2025-ben, amely 7 százalékos növekedés lenne a tavalyi 766-hoz képest.
A cél eléréséhez az év utolsó három hónapjában tehát 313 gépet kellene átadnia az európai gyártónak.

A Boeing lapunkhoz eljuttatott közlése szerint 160 kereskedelmi repülőgépet adott át a harmadik negyedévben.
Az év eddigi részében így összesen 440-et juttatott az üzemeltetőkhöz az amerikai gyártó, amely közel száz példánnyal meghaladja a tavalyi egész éves teljesítményét (348 átadott kereskedelmi gél).
Ebből 330 darab 737-es, 20 darab 767-es, 29 darab 777-es és 61 darab 787-es volt.
A Boeing az idei évre továbbra sem tett közzé hivatalos gépátadási célt.
Az eladások terén az amerikai gyártó vezet idén
Az Airbus a harmadik negyedév végéig 610 repülőgép eladásáról állapodott meg, a lemondásokat levonva (nettó) 514 példánnyal tudta növelni megrendeléseit.
A Boeing 821 repülőgépre szerzett megrendelést az év eddigi részében, a lemondásokat és konverziókat levonva 774 darabbal bővítette rendelésállományát.
