A legmodernebb átvilágító eszközökkel és megnövelt kapacitással működik ezentúl a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomagrendszere, amelyről videót is közzétett a Budapest Airport. Az új poggyászkezelő csarnok nyárra készült el, most pedig befejeződött az új biztonsági berendezések, a folyamatos működést biztosító funkció és az új poggyászszalag tesztelése is – közölte az üzemeltető.

A SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50 százalékkal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres kiegészítő csarnok, amelynek szerkezete nyárra készült el a forgalmi előtéren, közvetlenül a 2-es terminál központi csarnoka előtt.

A Budapest Airport az új épület kialakításával párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobbakra, az Európai Uniós irányelvek szerinti „standard 3” megfelelésű eszközökre cserélte, bár az Európai Unió a koronavírus-járvány miatt a bevezetés határidejét 1 évvel meghosszabbította.

Az új berendezések szeptember óta vannak éles szolgálatban; a komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek az átvilágított poggyászok tartalmát három dimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé.

A csomagrendszer kapacitásának bővítésével 875 méterrel összesen több mint 2,8 kilométerre növelték azt a nyomvonalat, amelyen keresztül a csomagok a feladástól az osztályozásig eljutnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A napokban lezajlott 72 órás próbaüzemet repülőtér-forgalmi és utasbiztonsági szakemberek, a műszaki terület szakértői és a kivitelező cégek képviselői felügyelték, annak érdekében, hogy az új rendszer működése még a teljes kapacitás kihasználása esetén is zökkenőmentes legyen.

Az eredményes tesztelés megmutatta, hogy a rendszeren keresztül a legkülönbözőbb méretű és felületi struktúrájú poggyászok is gond nélkül célba érnek.

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: „A Budapest Airport még tavaly év végén döntött úgy, hogy bővíti a repülőtéri poggyászosztályozó rendszer kapacitásait. Az elmúlt 18 hónap több mint 100 millió eurót is meghaladó fejlesztéssorozatának egyik nagyberuházása az új csomagrendszer, amely 3 kilométeres hosszával gördülékeny, hatékony és gyors utaskiszolgálást biztosít akár 18-20 milliós utasszám esetén is.”

Hozzátette: „Másfél év alatt 46 350 négyzetméterrel bővült a repülőtéri létesítmények alapterülete, az új Cargo City, az új 1-es utasmóló és az új poggyászosztályozó csarnok nagyságrendekkel növeli az utasszállító és légiáruszállító járatok kiszolgáló kapacitásait.”

A Budapest Airport számára a fejlesztések során elsődleges szempont, hogy a legmagasabb biztonsági színvonal mellett utasbarát környezetet teremtsen, ahol az utazás kiszámítható és kellemes.

Bár az új épület helye a csomagrendszer technológiai kötöttségei miatt adott volt, az épületet úgy alakították ki, hogy az formatervezett, a SkyCourt dizájnjához illeszkedő létesítmény legyen.

A csomagrendszer szükség esetén, a jövőben újra növekvő utasforgalommal arányosan tovább bővíthető, a leendő 3-as terminál üzembe állásával pedig az ott kialakított új poggyászosztályozó rendszer veszi majd át a helyét – írta közleményében az üzemeltető.

A csomag útja a feladástól az új poggyászosztályozóig: