A korábbi létszámleépítések után az Egyesült Államok nagy légitársaságai elkezdték újra visszavenni a korábban elbocsátott dolgozókat, de az American Airlines még így is hiánnyal küzd.
Mint arról korábban többször beszámoltunk, tavaly októberben több tízezer munkavállalót küldtek el a nagy légitársaságok, mert lejárt az első bértámogatási program, amely megvédte a dolgozókat a kirúgásoktól, és csak két hónappal később sikerült az újabbat elfogadni.
Az immár harmadik program szeptemberig tart, és közben az USA belföldi forgalma már megközelítette a járvány előtti szintet.
A folyamatosan növekvő utasszámmal a légitársaságok újabb és újabb toborzásokat jelentettek be, de az American Airlines-nál annyira sokan foglaltak jegyet, hogy a cég rendkívüli intézkedéseket kénytelen bevezetni a Reuters szerint.
A légitársaság munkaerőhiány miatt több száz járatát törölni kényszerül a következő hetekben, hogy stabilabb legyen a működése, és ne a repülőtéren derüljön ki, hogy egy-egy gépét nem tudja elindítani.
Korábbi közlések szerint az American 300 pilótát vesz fel az év végéig, és hasonló számú új szakember felvételét tervezi a United Airlines is.
Eközben a Delta Air Lines azt jelentette be, hogy jövő nyárig közel ezer új pilótát szeretne munkába állítani. Várakozásai szerint idén nyáron elérhető a járvány előtti belföldi forgalom, az üzleti utasok egy része is visszatér majd a repüléshez, de több európai ország is megnyílt már az amerikai utasok előtt.
Ennek hatásaként a Delta júniusban már üzemi szinten nyereséges lehet a cég vezetése szerint.
Az Egyesült Államokban májusban közel 50 millió utast regisztráltak a repülőtéren, 19 százalékkal többet, mint áprilisban. Múlt vasárnap az utasok átvizsgálását végző Közlekedésbiztonsági Ügynökség (TSA) 2,1 millió érkező és induló utast számolt össze, 2020 március óta nem volt ilyen magas a repterek utasforgalma.