Egy éve üzemel a közbenső leszállás nélküli, 17 órás Qantas-járat Perth és London között, a vezérigazgató szerint egyértelmű a siker.
A világ egyik leghosszabb repült útvonala a Qantas pont egy éve megnyitott, közbenső leszállás nélküli Perth-London járata. Az ausztrál légitársaság az évforduló alkalmából közölte, minden várakozást felülmúlnak a tapasztalatok – írja a Flightglobal.
Az adatok szerint a járatok átlagos töltöttsége 94 százalékos, és egy év alatt csak négyet kellett törölni, így a rendelkezésre állás 99,5 százalékos.
A szellősen, 236 üléssel berendezett Boeing 787-9-esek, amelyeken különleges fedélzeti ellátást nyújt a cég, nagyjából 17 óra alatt teljesítik a távot. Ám Alan Joyce vezérigazgató a tájékoztatóban rámutat, hogy előfordul ennél egy órával rövidebb menetidő is, a kedvező szeleknek és a repülési útvonalak újfajta megtervezésének köszönhetően.
A cégvezető szerint a kiemelkedő töltöttség miatt az útvonal szinte azonnal nyereségesnek bizonyult, ez ritkaság az új járatok esetében.
A légitársaság a közleményben részletezi azt is, hogy az utasok 31 százaléka az Egyesült Királyságból származik, 60 százaléka pedig Ausztráliából. Utóbbiak mintegy fele a kiinduló városból, Perth-ből jön, 25 százaléka Melbourne-ből, 7 százalék Sydney-ből és 6 százalék Brisbane-ből. Ez pedig szerintük azt jelenti: jól működhet egy nyugat-ausztráliai hub, például az ország keleti partja és Európa közötti forgalomra építve.
Korábban a Qantas tervezte azt is, hogy Perthből a londoni útvonal mintájára mondjuk Frankfurtba és Párizsba is hasonlókat nyisson, de ezeket egyelőre jegelték, a perth-i reptérrel a használati díjak körül kibomlott vita miatt.
Emellett minden eddiginél hosszabb járatokon is gondolkodik a légitársaság, a keleti parti Sydney-ből is közbenső leszállás nélkül közlekedne Európába és New Yorkba, ehhez azonban a megfelelő Airbus- vagy Boeing-gyártmány kifejlesztése még folyamatban van.
Infógrafika a járat első évéről