Az Egyesült Államokban a legnagyobb utaztatók egy hitelező rendszer kiépítésén dolgoznak, hogy ezzel is serkentsék a prémium utazások iránti keresletet.

Az amerkai Skift szerint az Expedia, a United, a JetBlue, a Southwest, sőt a Lufthansa is olyan rendszert tesztelnek, amely lehetővé teszi a vásárlás utáni, több részletben történő fizetést. Ezt a szolgáltatást azon utasok számára tennék elérhetővé, akiknek megfelelő hitelképességi besorolása van, és elfogadják a rövidlejáratú, viszonylag magas THM-ű hitelt is.

A szolgáltatást azonban az utaztatók arra is használnák, hogy a gazdagabb utasokat is könnyebben rávegyék a drágább utazásokra egy megfelelően beárazott hiteltermékkel.

A szolgáltatás a fejlődő országokban már bevált, de az Egyesült Államokban eddig nem sikerült meghonosítani, most azonban az úgynevezett fintech cégek (pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó, nem banknak minősülő szervezetek) felkarolták a terméket.

Az egyik cég online felmérésében a válaszadók ötöde érdeklődött a hiteltermék iránt. Az igazi fellendülést azonban attól várják, hogy a JetBlue, a Southwest, a United és a Spirit utazásszervező leányvállalatai is csatlakoznak a rendszerhez és ajánlanak utakat részletfizetéssel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Ostrava Airport

Az Affirm nevű startup cég 20 százalékos növekedést regisztrált a szektorban, ez főként legnagyobb partnerüknek, az Expediának köszönhető, mivel a cég a szállodai foglalások mellett már a repülőjegyekkel kombinált szállodai foglalási csomagokra is kiterjesztette a részletfizetés lehetőségét. Az Affirm egyébként szintén nyújt ugyanilyen pénzügyi szolgáltatást.

A háttérszolgáltatások erősítése érdekében az Airfordable egy olyan szoftvert hozott létre, amely a hitelt nyújtó szervezeteknek segít a kockázatelemzésben, illetve a hitelbírálatban.

 

A sikeresség azonban így is kérdéses, már csak azért is, mert a közelmúltban voltak már hasonló próbálkozások, amelyek aztán buktával zárultak. Még 2012-ben az AirTran, a Continental, a JetBlue és a US Airways is kínált olyan PayPal alapú szolgáltatást, amely a fizetést 90 nappal eltolta a foglalás dátumához képest. A szolgáltatás vesztét az okozta, hogy a fogyasztóvédők az igénybe vevőkre kirótt plusz díjak miatt erősen kritizálták a terméket.

Hovatovább a fogyasztók is sokkal óvatosabban bánnak a pénzügyeikkel a 2008-as pénzügyi válság után, a kétezres években születettek pedig még náluk is óvatosabbak, egyes felmérések szerint 63 százalékuknak nincs hitelkártyája.