Az Airbus repülőgépgyár legutóbb készített előrejelzése szerint Németország légiforgalma az elkövetkező 20 évben 3.5%-os növekedést fog mutatni, ami ugyan elmarad a 4.7%-os világátlagtól, de így is mintegy 1821 darab kereskedelmi típusra lesz igénye az ország légitársaságainak, ami a jelenlegi flotta csaknem duplázódása, az összeurópai keresletnek pedig 30.6%-a.

Tegnap megnyitott és kezdetét vette az idei ILA légi szalon Berlinben. Ehhez kapcsolódva pedig a tőle megszokott módon, ahogy a többi, hasonlóan nagy volumenű rendezvényekkor az Airbus gazdaságkutató csapata kiadta a kiállításnak otthont adó ország, jelen esetben tehát Németország 20 éves, a várható piaci igényekkel kapcsolatos előrejelzéseit.

Németország nemcsak gyártás-fejlesztésben stratégiai partnere az európai repülőgépgyárnak, amely tekintetében talán elegendő a legeklatánsabb példát, a 15 ezer főt foglalkoztató hamburgi Airbus üzemet hozni, hanem az öreg kontinens egyik legjelentősebb felvevő piaca is.

Németország a világ ötödik legnagyobb légiközlekedési piaca, amely továbbra is emelkedő tendenciát mutat, azonban növekedése kisebb, mint a világ átlaga. Korlátok közé szorított repülőtéri infrastruktúrájából következően pedig úgy látjuk, nagyobb és csendesebb, még ökohatékonyabb típusokra mutatkozik igény, amit az extra nagy gépek számának 2032-ig ötszörös, a mai 21-ről közel 100-ra való növekedése is alátámaszt – nyilatkozta John Leahy, az Airbus ügyfélkapcsolati igazgatója.

Németországban hét jelentős légitársaság működik: az Air Berlin, a Condor, a Germanwings, az European Air Transport, a Germania, a Hamburg Airways és végül, de korántsem utolsó sorban, a Lufthansa.

Ezek közül mindegyik flottájában megtalálható valamely Airbus típus, legnagyobb számban (279 db) a keskenytörzsű A320-as család képviselteti magát, aztán következik (77 db) a szélestörzsű A330/A340-es família, majd az extra nagy A380-as (12 db), de a gyártásból már kivont A300/A310-esekből is van még szolgálatban (19 db), így összesen 387 repülőgép.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelenleg forgalomban lévő gépeken túlmenően további csaknem 180 darab vár még leszállításra szerződések alapján, úgy mint 150 A320-as, 25 A350-es és 2 A380-as. Mindez jól szemlélteti a német légitársaságok preferenciáit, az Airbus erős jelenlétét.

Összehasonlításképp: A Boeing repülőgépgyár adatai szerint az országban mintegy 12 légitársaságnál összesen körülbelül 250 darab kereskedelmi célú Boeing gyártmány működik és további 70 gép áll rendelés alatt.

A keskenytörzsűek viszik a pálmát

Az elkövetkező húsz évben az Airbus számításai szerint Németországban 80%-kal fog növekedni a forgalomban lévő repülőgépek száma, a jelenlegi 1013 darabról 1821 gépesre duzzad az országot kiszolgáló flotta.

Németországnak egyelőre egyetlen Superjumbo-üzemeltető légitársasága van, a Lufthansa, amelynek flottájában viszont a világon jelenleg egyedüliként van egyszerre jelen az Airbus A380-as és a Boeing 747-8 utasszállító típusa. (Fotó: Lufthansa)

Az előrejelzések alapján ebből a legnagyobb részben (1338 db) keskenytörzsű gépekre lesz kereslet, olyanokra mint az Airbus A320-as, vagy éppen a Boeing 737-es gépcsalád. Szélestörzsűekből összesen 483 darab fogyhat, amelyből 97 darab lehet olyan extra nagy típus, mint amilyenek közé a Boeing 747-8-ast, vagy az Airbus A380-800-ast soroljuk.

Az összeurópai igény egyébként 5950 darab repülőgép, ami azt jelenti, hogy Németország ebből 30.6%-os keresleti részt hasít a következő két évtizedben a maga 1821 gépével.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!