A közös kínai és orosz programban kifejlesztendő CR929-es szélestörzsű repülőgépről újabb specifikációt közöltek. Az adatok szerint az eredeti tervhez képest hosszabb és szélesebb lesz, így méretben a Boeing 787-9, az A330-900 és az A350-900 környékére pozícionálnák.
Megváltozott a koncepció: a kínai-orosz fejlesztésű CR929-600-as szélestörzsű repülőgép tervezése nemrég kezdődött el, most pedig nyilvánosságra hozták a legújabb specifikációt – írja az aerotelegraph.com portál.
Ezek alapján a korábbi tervhez képest némileg nagyobb lenne a típuscsalád alapmodellje, egyébként még két másik változatot képzelnek el, a CR929-500-as kisebb és a -700-as nagyobb modellt.
A CR929-600-as a korábban tervezett 53, majd 57 méter után most 63,35 méter hosszúra növekedett, a törzsátmérője pedig 5,9 méter volna.
Az adatok nagyjából megegyeznek a Boeing 787-9-es és az Airbus A330-900-as hosszával, illetve az A350-900-as törzsátmérőjével. Lényegében tehát az előző kettőhöz hasonló, de azoknál szélesebb repülőgép volna a CR929-600-as.
Az eddigi koncepció szerint három osztályon 281 utast szállítana a gép, legfeljebb 12 ezer kilométerre. A férőhelyek száma most vélhetően növekedett, főként a szélesebb kabin miatt. Az 5,9 méteres külső átmérő alapján ugyanis soronként kilenc turista osztályú ülés is kényelmesen befér 3-3-3 elrendezésben, ahogy az A350-eseken.
A kínai-orosz közös fejlesztővállalat közölte a minap azt is, hogy az eddig tervezetthez képest erősebb hajtóműre tartanak igényt.
Korábban 71-75 ezer font tolóerejű szerkezetet képzeltek el, de most már 78 ezer fontot teljesítőre van szükség. A közlés szerint a magas fekvésű, és/vagy forró égövi kínai repterek miatt lesz erre szükség.
A tavaly decemberben a hajtóműgyártóknak kibocsátott ajánlatkérésre hét cég jelentkezett a flightglobal.com cikke szerint, de egyelőre nem tudni, melyek ezek: csak annyit közölt a gyártó, hogy külföldi és belföldi cégek is vannak köztük. Vélhetően, a korábbi nyilatkozataik alapján a Rolls-Royce és a General Electric úgyszintén pályázik.
A CR929 gyártását a Sanghaj melletti Pudong szabadkereskedelmi övezetben tervezik, a kínai COMAC és az orosz United Aircraft Corportation repülőgépgyártó vállalatok együttműködésében.
Egyfajta testvértípusnak is tekinthető a csak kínai fejlesztésű, jelenleg már a berepülési programját teljesítő C919-es, keskenytörzsű repülőgép, amely azonban csak jelentős késéssel kerül majd a légitársaságokhoz.