Jó ideig nem lesz szüksége új pilótákra a légitársaságoknak, a Lufthansa pilótaképző akadémiája ezért azt tanácsolja a hallgatóinak, fontolják meg, hogy más területen helyezkednek el.

A Brémában működő Lufthansa Aviation Training (LAT) pilótaakadémia szeptember végén közölte tanulóival, hogy a légitársaságok világszerte nem igényelnek új pilótákat nagyon hosszú ideig. Ez nem csak kezdőkre, hanem repülési tapasztalatokkal rendelkezőkre is vonatkozik – erősítette meg a Ciriumnak a képzési központ.

Nyilatkozatuk szerint az a méltányos, hogy az iparági kilátásokat megosztják a hallgatóikkal, és azt tanácsolják nekik, hogy
mihamarabb más karrierlehetőségekben kezdjenek gondolkodni.

A német Vereinigung Cockpit (VC) pilóta-szakszervezet várakozásai szerint a Lufthansa csak a hallgatók töredékével folytatja a képzést a brémai akadémián, a légitársasági csoport csak a kiválasztott, legjobb jelölteknek biztosít karrierlehetőséget.

Fotó: Lufthansa

A kadétok nagy részének a Lufthansa-specifikus képzés helyett az általános kereskedelmi pilóta szakszolgálati engedély (ATPL) megszerzésére felkészítő tanfolyamra kell váltaniuk, és a képzés költségeit teljes mértékben maguknak kell finanszírozniuk.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eddig a Lufthansa-csoport a képzési költségek nagy részét előfinanszírozta, amelyet a pilóták a későbbi fizetésükből évekig törlesztettek.

A LAT azt is közölte, hogy az érintett hallgatóknak méltányos ajánlatot tettek a tanulmányi szerződések idő előtti, ingyenes felmondására, a kadétok maguk dönthetik el, hogy élnek-e ezzel, vagy folytatják a képzést.

A járványhelyzet miatt a központ a képzési tevékenységét legalább az év végéig felfüggesztette.

A Vereinigung Cockpit szakszervezet szerint a brémai pilótaképző iskola jövője egyébként is veszélyben van, mert az illetékes minisztérium a német légierő számára végzett pilótaképzést Brémából a LAT egy másik telephelyére, Rostockba helyezheti át, amely nagy bevételkiesést jelentene az iskolának.