A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki, sajtóértesülések szerint utóbbiak az amerikai légierőhöz kerülhetnek.
Jelenleg a Lufthansa még nyolc 747-400-ast üzemeltet, és mind a tizenkilenc 747-8-asa repül.
A légitársaság szóvivője az aero.de-nek megerősítette, hogy mindkét típusváltozatból kivonnak két-két példányt, ugyanakkor az érintett gépek további sorsáról nem közölt részleteket.
A portál információi szerint a 2012-ben és 2013-ban gyártott D-ABYD és D-ABYG lajstromjelű Boeing 747-8-asok hagyják el a Lufthansa flottáját.

Iparági források szerint a két példányt az Egyesült Államok kormánya vásárolhatja meg, bár a tervezett felhasználásuk egyelőre nem ismert.
Az USA-ban jelenleg két jelentős katonai program is fut a Boeing 747-8 Intercontinental típusra építve.
Két, már átalakítás alatt lévő példány az új elnöki gép (VC-25B), közkeletű nevén az Air Force One géppár lesz. Ehhez kapcsolódó hír, hogy a Boeing a napokban azt közölte: még tovább csúszik a program, és 2028 közepe előtt nem várható, hogy elkészül az új generációs elnöki gép. Az USA kormánya idén egy katari kormány által korábban használt példányt is átvett, amelyet a hírek szerint ajándékba kaptak, és átmeneti elnöki gépként használnák, a szükséges átalakítások után.
A másik program öt, a Korean Airtől 2025-ben megvásárolt 747-8 Intercontinentalt érint, amelyek a szintén a 747-es típusra épülő, kiöregedő E-4B Nightwatch gépek, vagyis az amerikai légierő légi nukleáris parancsnoki központjainak (közkeletű nevén Ítéletnapi – Doomsday – repülők) utódjául szolgálnak majd.



















