Kiderült, hogy nem csupán egy, hanem összesen négy régi A380-asától is megválik a közeljövőben a Singapore Airlines. Ezek helyett három új példány érkezik az Airbustól, így a tizenkilenc darab helyett tizennyolcat üzemeltet majd az óriásgépből az ázsiai légitársaság. Az új gépeken a hírek szerint más kabinelrendezés lesz, az első osztály a felső fedélzetre kerül.

Négy távozik, három új A380-as érkezik a szingapúri légitársasághoz (Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Négy távozik, három új A380-as érkezik a szingapúri légitársasághoz (Fotó: AIRportal.hu

Eddig csak az volt biztos, hogy a Singapore Airlines egy darab Airbus A380-asát adja vissza a lízingcégnek, de nemrég a pénzügyi eredményekről tartott beszámolón a cég vezetője közölte, hogy négy példánytól is elbúcsúznak ősszel – írja az aero.de portál.

A 2016-2017-es üzleti évében (amely március 31-én zárult) csökkenő pénzügyi eredményekről beszámoló légitársaság a jegyárakon érezhető nyomás és a hosszú távú járatok piacán érzékelhető telítettségről szólt.

Ennek ellenére folytatják a széles törzsű flottájuk megújítását. Jövőre várják az első ultra nagy hatótávolságú A350-900ULR típusváltozatot, amellyel újraindítják a Szingapúr-New York, illetve -Los Angeles járatot, és szintén 2018-ban várják az első Boeing 787-10-eseket is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A következő pénzügyi évben, 2017-2018-ban ugyanakkor három vadonatúj A380-ast várnak az Airbustól. Meg nem erősített hírek arról szólnak, hogy ezeken újfajta kabinelrendezés lesz, az első osztályú ülések felkerülnek a fölső fedélzetre.

A légitársaság korábban úgy döntött, nem él a régebbi A380-asok lízingszerződésének meghosszabbításával. Mint ismert, a Singapore volt 2007 őszén a típus bevezető légitársasága. Vélhetően a legelső, 2007 végén és 2008 elején átvett példányok kivonásáról van szó.

A változásokkal jövőre tizenkilencről tizennyolcra csökken a flottában lévő A380-asok száma 2018-ra, a légitársaságnak egyébként öt új óriás-Airbusra van még megrendelése.

Ahogy arról az AIRportal.hu is beszámolt, bár a gyártó bízik benne, szakértők szerint bizonytalan, hogy milyen piac alakul ki a használt A380-asokra. Ám az IAG holding jelezte, hogy érdeklődik „másodkézből” átvehető óriásgépek iránt, a British, az Iberia és az Aer Lingus flottájában is lát helyet nekik.

A Singapore egyébként azt is közölte, hogy külön munkacsoport áll fel a járathálózat, a flotta, a termékstratégia és a vállalati struktúra felülvizsgálatára. A cégcsoport bevételei és profitja is csökkent, maga a légitársaság (nem számítva a fapados és egyéb leánycégeket) a most véget ért üzleti évben mintegy ötvenöt százalékkal (!) kevesebb profitot ért el a megelőző időszakhoz képest. Közlésük szerint a piaci környezet mellett ezt egy EU-bizottsági döntés is befolyásolta, egy 1999 és 2006 közötti kartellügy miatt csaknem 75 millió euróra bírságolták a vállalatot.