A Eurowings egyik járata tíz másodperccel csúszott volna bele a berlini reptér éjszakai zárásába, ezért 90 méteres magasságban kellett átstartolnia és Hannoverbe repülnie.
A Eurowings D-AIDU lajstromjelű Airbus A321-200-as repülőgépe a légitársaság EW 8531-es számú járatát teljesítette a spanyolországi Alicantéból Berlinbe július 27-én.
A járat a repüléskövető adatbázisok szerint mintegy egy órás késéssel, a menetrendben megadott 20:25-helyett csak 21:30 körül szállt fel, ám a személyzet úgy kalkulált, hogy a tervezett 23:25-ös érkezés helyett éjfél előtt éppen le tud majd szállni a német főváros légikikötőjében.
Ez amiatt fontos, mert mint a legtöbb németországi repülőtéren, Berlinben is szigorú éjszakai zajvédelmi korlátozások vannak érvényben. Kereskedelmi járat érkezése legkésőbb 23:30-ig tervezhető menetrend szerint, késés esetén pedig éjfélig lehet leszállni. Nulla óra és hajnali öt óra között nem fogadnak és indítanak kereskedelmi járatokat.
A járat személyzetéhez hasonlóan kalkulált a légiforgalmi irányítás is, ezért engedélyezte a repülőtér megközelítését.
Ám a repülőgép már a légikikötő területe, szinte a futópálya felett repült, amikor az óra éjfélt ütött, így mintegy 80-90 méteres magasságban kellett átstartolást végrehajtania a pilótáknak.
A pilóta a Tagesspiegel szerint azt közölte az utasokkal, hogy mintegy tíz másodpercen múlt a berlini leszállás.
A járatnak végül a mintegy 40 perces repülésre, 290 kilométerre lévő Hannoverbe kellett kitérnie, amely azon kevés németországi repülőtér közé tartozik, ahol éjfél és reggel öt óra között is fogadnak későn érkező járatokat.
Az utasoknak a leszállást követően maguknak kellett megoldaniuk az eljutást Berlinbe vagy az úti céljukra, de többeknek Hannoverben kellett tölteniük az éjszakát, a cég közlése szerint az utasok többletköltségeit azonban megtérítik.
A légitársaság számára további komplikációt jelent, hogy az eset jó eséllyel késéseket okoz a másnapi menetrendben is, mert a Hannoverben éjszakázó repülőgép kora reggel induló első járata így csak akkor tud elindulni Berlinből, ha a visszaért a bázisára.
Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a kis magasságban végrehajtott átstartolás nagyságrendekkel több és messzebb is hallható zajjal járt, mintha a járat éjfél után tíz másodperccel végrehajtja a leszállást – de a szabály az szabály.
Az eset természetesen nem egyedi, például ugyanennek a járatnak július 23-án szintén Hannoverbe kellett kitérnie, ám abban az esetben 3-4 perccel csúszott bele a zárásba a járat, és mintegy 3000 láb (kb. 1000 méter) magasságban kellett megszakítania a megközelítést a személyzetnek.