Az osztrák Vida szakszervezet szekcióelnöke szerint a Wizz Air a versenytársaihoz képest alacsonyabb béreket ad Bécsben, bár azt mondta egy interjúban Váradi József Wizz-vezér, hogy versenyképes béreket fizetnek. Az érdekképviseleti vezető tarthatatlan kijelentésnek minősíti, hogy Váradi szerint a magyar gyökerű fapadosnál nincs szükség szakszervezetekre, épp ezért figyelni fogják a cég lépéseit.

Meglepőnek nevezte az egyik ausztriai szakszervezet, a Vida repülési szekciójának elnöke azt, hogy Váradi József Wizz Air-főnök a Trend című osztrák gazdasági lapnak a napokban arról beszélt: versenyképesek a légitársaságnál a bérek, ezért nincs szükség szakszervezetek jelenlétére náluk.

Az osztrák szakszervezet szerint “legfeljebb Magyarországon versenyképes” az a fizetés, ami a Wizz Air bécsi bázisú pilótáinak és légiutaskísérőnek általuk látott szerződésében szerepel.

Az osztrák fővárosban bázist nyitott Wizz Air szerintük kevesebbet fizet például az Ausztriában piacvezető Austrian Airlines vagy Eurowings juttatásaihoz képest.

A magyar gyökerű fapados bécsi bázisnyitó ünnepsége (Forrás: Wizz Air)

A szakszervezeti vezető rámutatott, hogy még májusban megbeszélést kezdeményeztek a Wizz Air és az osztrák gazdasági kamara meghívásával, de azóta sem történt semmi.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arról is beszélt a szakszervezeti vezető, hogy kevésbé megértő Váradi József azon kijelentése iránt, amely szerint “nincs szükség szakszervezetekre a Wizznél”.

Közvetlenül fogják a szakszervezetisek megkeresni a fapados légitársaság bécsi alkalmazottait, és ha szükséges, a vezetőség körmére néznek bármikor az elnök szerint. 

Még ez év elején, a Wizz bécsi bázisnyitásának bejelentésekor a szakszervezeti vezető üdvözölte a légitársaság ausztriai megjelenését, hangsúlyozva, hogy a több munkahely jót tesz Ausztriának és a légiközlekedésben dolgozóknak is.

Igaz azonban, hogy már akkor is arról szólt: míg az osztrák gazdaság más területein létezik egységes szabályozás és érdekképviseleti rendszer, egységes kollektív szerződésekkel, a légiközlekedésében ez nincs így, és mihamarabb létre kellene hozni.

A rivális Ryanair a munkavállalók egyre hevesebb tiltakozása miatt tavaly volt kénytelen beadni a derekát és elismerni a cégnél a szakszervezetek működését. Az érdekképviseletekkel azóta is folyamatos az egyezkedés, az idei nyári szezonban több sztrájk is volt az ír fapadosnál.