Az ECA európai pilótaszakszervezet felszólította a Ryanairt, hogy vonja vissza az eindhoveni és brémai bázisok bezárásáról szóló döntését, szerintük a döntéssel csak a sztrájkokat akarja megtorolni az cég. 

Az ír diszkont légitársaság október elsején, a profit-előrejelzés mértékének csökkentésével egy időben jelentette be, hogy bezárja a hollandiai Eindhovenben, valamint a németországi Brémában működő bázisait, és csökkenti a Niederrheinben (Weeze Airport) állomásoztatott gépei számát.

Az ATW Online közlése szerint a cég azért jelentette be ezeket a lépéseket, hogy biztosítsák a szakszervezetekkel folytatott tárgyalások előrehaladását.

A két bázis bezárására a tervek szerint november 5-től kerül sor, a jelenleg Eindhovenben ás Brémában állomásozó összesen hat gép új bázisát még nem közölte az ír fapados, mint ahogy azt sem lehet tudni, hová kerül a kapacitáscsökkentéssel sújtott Weeze-ből két Boeing 737-800-as.

A bejelentett szankciókat azonban nem feltétlenül kell még készpénznek venni, hasonló lépéseket ugyanis korábban az ír fővárosban, Dublinban található fő bázisával kapcsolatban is kilátásba helyezett a Ryanair.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Akkor az ír IALPA pilótaszakszervezetbe tört majdnem bele a bicskája az ultra low-cost légitársaságnak, azonban a szankciók hírére az érdekképviselet kompromisszum készebb lett, sikerült aláírni egy kollektív szerződést, így Michael O’Leary-ék is némileg megszelídültek.

Dirk Poloczek, az ECA elnöke a szakszervezeti vezetők Bécsben tartott találkozója után elmondta, a Ryanair vezetése által tanúsított magatartás konfrontatív és kontraproduktív.

Poloczek szerint nehéz elképzelni, hogy gondolja a vezetés, hogy egyezségre tud jutni velük, miközben ilyen fenyegetések lógnak a levegőben.

Az ECA vezetőjének nyilatkozatára Kenny Jacobs, a Ryanair vezető marketingese reagált, szerinte az érdekképviseletek csendben tűrik, ha a Wizz Air, a Norwegian vagy a Lufthansa zárja be valamely bázisát, esetleg vissza vesz a kapacitásokból, míg a Ryanairnél nem ilyen együttműködőek az érdekképviseletek.

Szerinte a két bázis bezárása és a németországi gépek számának csökkentése szükségszerű válasz a kedvezőtlen piaci környezetre, és már korábban figyelmeztettek, ha tovább emelkednek az olajárak, vagy a jegyárak mennek lejjebb, nem tudják tovább elkerülni néhány bázis bezárását és a kapacitások megnyirbálását Németországban és az EU más államaiban.

Hozzátette, visszautasítanak minden valótlan vádat, amit a Lufthansa pilótái hoznak fel ellenük az ECA mögé bújva.