A nyári hónapokra már masszív nyereséget vár az elmúlt negyedévét még jelentős vesztességgel záró Wizz Air, bár a működési nehézségek miatt kénytelen volt visszafogni a nyári kapacitásait. Közlése szerint a helyzet már normalizálódik, és flottafejlesztési terveit is változatlanul fenntartja a cég.

Egyetlen új repülőgépe átvételét sem halasztja el a Wizz Air, bár az ellátási lánc problémáiból eredő esetleges fennakadásokra lehet számítani, csak néhány hónapos csúszásokra készül a légitársaság az első pénzügyi negyedévéről (2022. április-június) szóló jelentésében közöltek szerint.

A fapados flottája az elmúlt negyedévben nyolc új Airbus A321neo-val bővült, miközben négy A320-ast visszaadott a bérleti szerződésük lejártával. A Wizz Air június végével 157 repülőgépet üzemeltetett, míg a múlt hét végén, július 22-én jelentette be, hogy 160 gépesre bővült a flottája.

A Wizz a pénzügyi éve hátralévő részében (2023 márciusának végéig) további 36 darab A321neo átvételére számít, míg 11 régebbi A320-as gép távozik a flottából, a cég Ukrajnában rekedt négy A320-asát még mindig nem tudta kihozni a háború sújtotta országból.

A légitársaság legfrissebb flottatervében jövő év március végéig 182 repülőgép szerepel, ezen belül az A321neók részaránya 50 százalékra emelkedik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típus adottságainak köszönhetően a Wizz átlagos ülésszáma 214-re növekedett.

Fotó: AIRportal.hu

A Wizz Air az előzetes várakozásnak megfelelően 284 millió eurós üzemi veszteséget jelentett a június 30-ig tartó első pénzügyi negyedévében.

A légitársaság nettó vesztesége viszont ennél többet, 452 millió eurót tesz ki, nagyrészt az euró USA-dollárral szembeni gyengülése miatt.

Ez 140 millió eurós árfolyamhatást okozott az utóbbiban nyilvántartott lízingköltségek miatt.

A légitársaság a negyedévben 809 millió euró bevételt ért el, és bár az üléskihasználtsági mutató 84,7 százalékra javult, így is elmaradt a válság előtti 93,7 százalékos értéktől.

A cég nyáron 30 százalékkal nagyobb kapacitást kínál majd a válság előtti szinthez képest, várakozása szerint az eredményekre és az egységbevételekre jótékony hatással lesz, hogy a viteldíjak és a járatok töltöttsége hónapról hónapra növekszik.

A légitársaság gazdálkodását a makrogazdasági környezet továbbra is nehezíti: köztük a még érvényben lévő utazási korlátozások, az ellátási láncban és az európai légiközlekedésben tapasztalható működési zavarok, valamint az ukrajnai konfliktus hatásai.

Az üzemanyagárak a negyedévben megduplázódtak a világjárvány előttihez képest, az első negyedévben az üzemanyagköltségek összesen 508 millió eurót tettek ki, ami 40 százalékkal növelte az egységköltségeket a pandémiát megelőző időszakhoz viszonyítva. A Wizz Air ugyanis csak csekély mértékben biztosította üzemanyag beszerzését az elmúlt időszakban fedezeti ügyletekkel, így az elszálló olajárak fokozottan érintették a céget.

A Wizz Air visszafogta a nyári kapacitásait annak érdekében, hogy csökkentse a működési zavarok kockázatát, az utóbbi hetekben a helyzet normalizálódásáról számolt be a vállalat.

A légitársaság eközben tovább dolgozik a korábbi időszakban már bevált működési modelljének helyreállításán, amelynek eredményei már a második pénzügyi negyedévben (július – szeptember) látszanak majd szerinte, és a bevételek és a viteldíjak növekedésével jelentős működési nyereségre számít a nyári időszakban.

Amint korábban megírtuk, a Ryanair ír fapados légitársaság az elemzők által vártnál nagyobb bevétellel, de kisebb nyereséggel zárta a június végével záródott negyedévet.