Bár az Emirates folyamatosan vizsgálja, hogy Airbus A350-est, vagy Boeing 787-est vegyen-e, a legutóbbi hírek szerint a közelgő Farnborough Légi Szalonig nem végeznek a vizsgálatokkal, így a bejelentésre ott nem lehet számítani.
Az Emirates nagy visszalépése: törölték az A350-eseket
Még nagyobb A350-es változaton gondolkodik az Airbus
A Flightglobal tudósítása szerint a vizsgálatok már két éve folynak, és Tim Clark vezérigazgató szerint nem is végeznek vele az angol légi szalonig.
Elmondása szerint a gépek teljesítménye hatalmas lehetőségeket rejt és nagyon jó üzemelési környezetet biztosít a légitársaság számára, mert gazdaságosan tudnak velük járatokat üzemeltetni.
A vizsgálatokba az Emirates a 9-es és 10-es Dreamlinert, valamint a 900-as A350-est vonták be,
de a toulouse-iak gépei közül a nagyobb kapacitású ezres XWB és annak még jobban hosszabbított (újabban A350-2000-es munkanéven emlegetett), a 777-9-essel versenyző verziója nincs a dubaji légitársaság listáján. Utóbbi típusról várhatóan szintén az angol kiállításon tesz az Airbus bejelentést.
Tim Clark emellett beszélt arról is, hogy nem számítanak gyors döntéshozatalra az A380neóval kapcsolatban, a tárgyalások – ahogy Clark fogalmazott, mintha megrekedtek volna a felek között. Hozzátette: nem tudja rákényszeríteni Toulouse-t arra, hogy építse meg, annyi biztos, hogy az Emirates-nek rendelése van 140 A380-asra, amelyeket – akár neók, akár ceók – át fognak venni.
Az Emirates egyszer már elkötelezte magát az A350-esek mellett, de a megrendelést, amely 50 darab A350-900-as, és 20 darab A350-1000-es vásárlására szólt, indok nélkül visszamondták.
A lágitársaságnak jeleng 79 darab Superjumbo van a flottájában, a századikat jövő nyáron veszik át, az első gépeket Clark szerint öt éven belül, 2021-körül kezdik el kivonni a flottából. A tervek szerint 12-13 éves korukig szolgálhatnak az Emirates-nél.
Clark egy hónappal ezelőtt beszélt arról, hogy újabb 60 darab A380-ast rendelhet az Emirates, mivel Toulouse lemondott a neósított Superjumboról. Elmondása szerint ezek egy meg nem nevezett része az A380-as flotta bővítését, egy másik pedig az első példányok cseréjét szolgálja. A dubaji légitársaság 2008 novemberében állította forgalomba első A380-asát.