Ellenőrizetlen információk alapján téves hírek jelentek meg a Wizz Air több budapesti útvonalának törléséről csütörtökön este, pénteken a Ryanair még mentesítő akciót is bejelentett, de a közleményt néhány perccel később visszavonta az ír fapados. Az AIRportal.hu megkeresésére a Wizz Air cáfolta a hírt, hangsúlyozva, hogy egyetlen útvonalat sem szüntetett meg.
Csütörtökön este az AIRportal.hu olvasói több üzenetben is jelezték, és az utazással kapcsolatos Facebook-csoportokban is élénk diskurzus indult el arról, hogy valami nincs rendjén a Wizz Air budapesti járatai körül.
Például több útvonal is eltűnt a foglalási rendszerből, majd később más menetrenddel újra kiadta a kereső, de egy ideig nem lehetett ezekre sem repülőjegyeket foglalni.
Az érintett járatokra foglalással rendelkező utasok egy része arról számolt be, hogy bár értesítést nem kaptak, és a weboldalon sem volt látható változás a járatuknál, a légitársaság alkalmazásában a járatuk törölt státuszba került.
Néhány blogon és honlapon hamar megjelentek a budapesti Wizz-útvonalak durva megnyirbálásról, mészárlásról szóló, a légitársaság állásfoglalása nélkül közölt cikkek, miközben már ekkor is több jel utalt a menetrend átszerkesztésére, esetleg rendszerhibára, semmint tömeges útvonal-megszüntetésre.
Erősítette a változtatás vagy átmeneti hiba lehetőségét, hogy a töröltnek hitt útvonalak között volt néhány balkáni, a magyar kormánnyal kötött közszolgáltatási szerződéssel repült, úgynevezett PSO-útvonal is, amelyekre még jövő évig tart a Wizz Air megbízatása.
A megbízhatatlan forrásoktól indult, ellenőrizetlen információk alapján megjelent hírekre a rivális Ryanair is lecsapott. Pénteken fél 12 után nem sokkal közleményt adott ki az ír fapados arról, hogy a hoppon maradt Wizz Air utasoknak kedvező árú repülőjegyet, úgynevezett „rescue fare”-t ajánlanak három útvonalra is, amelyeken az ír fapados is repül Budapestről. A Ryanair 10 perccel később azonban vissza is vonta közleményét.
A történet tisztázása érdekében az AIRportal.hu megkereste a Wizz Airt, a sajtóosztály az alábbi közleményt juttatta el lapunk részére:
„A mai napon a piacon megjelent téves információkra reagálva a Wizz Air biztosítja utasait, hogy az utóbbi időben egyetlen útvonalat sem törölt hazai kínálatából, csupán a korlátozásokhoz alkalmazkodva módosította egyes járatainak menetrendjét.
A légitársaság jelenleg a tervezett kapacitásának közel 40 százalékát üzemelteti, amely több mint 160 útvonalból és csaknem 800 járatból álló hálózatot jelent. Más légitársaságokkal szemben a Wizz Air a járvány alatt sem függesztette fel működését, hanem továbbra is biztosította az utasok szállítását azokra a desztinációkra, ahol ezt a korlátozások lehetővé tették. A COVID-19 terjedésének megakadályozása az egyes országokat korlátozó intézkedések bevezetésére kényszerítette.
A helyzet okozta járattörléseket követően a légitársaság automatizálta a törölt járatok viteldíjának visszatérítését, és vállalta, hogy a pénzvisszatérítést választó utasok számára 30 napon belül visszautalja az eredeti viteldíj 100%-át.
A Wizz Air e-mailen tájékoztatja a menetrendváltozás által érintett utasokat, és automatikusan alternatív járatot kínál fel a számukra. Emellett az utasok kérhetik a viteldíj teljes visszatérítését, vagy 120%-ának jóváírását WIZZ számlájukon.
A fentiek alapján a más légitársaságok által felajánlott mentesítő járatoknak nincs értelme. A Wizz Air egyre több útvonalat kínál alacsony áron, miközben továbbra is mindent megteszünk, hogy kielégítsük utasaink utazás iránti igényeit, immár fokozott higiéniai intézkedések mellett.”
Később a Wizz Air az ügyben még egy közleményben reflektált a Ryanair „visszafelé elsült” akciójára:
„A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő és legzöldebb légitársasága mindig örömmel figyeli ahogy versenytársai próbálkoznak kreatívan és humorosan reagálni a piaci változásokra. Akármilyen hihetetlen kijelentéseket is tesznek, a tények ellenőrzése elengedhetetlen, mielőtt egy abszurd kampány indításába fognak.
A Wizz Air a korlátozásokhoz alkalmazkodva módosította egyes járatainak menetrendjét, de nem törölte azokat. Ami azt illeti, májusban a Wizz Air közel kétszer annyi utast szállított járatain, mint versenytársa, biztosítva, hogy az utasok eljussanak kívánt úti céljaikra.
A WIZZ folyamatosan azon dolgozik, hogy bővítse ajánlatát, ennek részeként az elmúlt időszakban 7 új bázist és több mint 100 új útvonalat jelentett be, még több ember számára elérhetővé téve a megfizethető utazás élményét Európa legzöldebb flottájával. A Wizz Air ügyfelei biztosak lehetnek abban, hogy nem kell megválniuk kedvenc légitársaságuktól azért, hogy a legalacsonyabb viteldíj és fokozott higiéniai intézkedések mellett kiváló fedélzeti szolgáltatásokat vehessenek igénybe.„