Részben fel kell adnia terveit a Qantasnak, amely Sydney-ből indítana ultrahosszú járatokat Európába és az Egyesült Államokba. A jelenlegi technológia ugyanis nem teszi lehetővé, hogy teljes terheléssel repüljenek megszakítás nélkül ekkora távokat.
Alan Joyce, a társaság vezérigazgatója alig egy éve jelentette be, hogy a London-Perth járat sikerén felbuzdulva Sunrise projekt keretében újabb ultrahosszú járatokat szeretnének indítani Sydney-ből főként Londonba és New Yorkba, majd megkérte az Airbust és a Boeinget, hogy készítsenek ehhez megfelelő gépet. Megfelelő alatt Alan Joyce azt értette, hogy teljes terhelés mellett is képesek legyenek lerepülni a 18-20 órás távokat.
Furcsa módon a két gyártó felvette az eléje dobott kesztyűt és vadul elkezdtek számolgatni. Ennek eredményeként két ajánlat is érkezett: a Boeing a 777X-et, az Airbus pedig az A350-1000ULR-t ajánlotta a cég figyelmébe. Ezek a gépek még messze nincsenek készen, még csak a tervezőasztalon léteznek.
Alan Joyce azonban a South China Morning Postnak nyilatkozva elismerte, hogy részben fel kell adniuk terveiket, mert a számítások azt mutatják, hogy teljes terhelés mellett ezek a gépek sem tudják lerepülni ezeket a távolságokat megállás nélkül.
Ugyanakkor a tervtől teljesen nem álltak el, Joyce szerint képesek arra, hogy ezeket a járatokat jövedelmezően üzemeltessék. Bár erről részleteket nem mondott, de nagyon hasonló példa már létezik: a Singapore Airlines a Szingapúr-New York járatot az A350-900ULR-ekkel csak premium economy és business osztályú kabinnal és 300 helyett 161 fős (67 business és 94 premium eco) kapacitással repülik.
A géprendelésről szóló döntést Joyce szerint 2019-ben hozzák meg, az első példányok 2022-2023-ban érkezhetnek meg.
Alan Joyce idén júniusban, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) sydney-i konferenciáján beszélt arról, hogy további európai városokba is szeretnének járatokat nyitni, elsősorban Párizs és Frankfurt van a célkeresztjükben.