Szeptember végéig elérhetővé tette a koronavírusos megbetegedésre szóló, ingyenes biztosítást az Etihad Airways, eközben a cég vezérigazgatójának kijelentése szerint kevés az esély az A380-asok visszatérésére a légitársaságnál.

Az abu-dzabi légitársaság tavaly szeptemberben vezette be az Etihad Wellness nevű szolgáltatás részeként a koronavírus-biztosítást, amely minden, a járataira megvásárolt repülőjegyhez automatikusan jár.

A biztosítás 150 000 euróig fedezi az orvosi költségeket, és ha valakinek karanténba kell vonulnia, napi 100 euróig fizetik a kiadásokat, amennyiben az utazás időtartama nem haladja meg a 31 napot.

Fotó: Etihad Airways

Az Etihad idén tavasszal 60 úti cél felé indít járatot, a biztosítás meghosszabbításával pedig igyekszik meggyőzni ügyfeleit arról, hogy szolgáltatásaikkal biztonságban tervezhetik utazásukat.

Kicsi az esély az A380-asok visszatérésére a légitársaságnál

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tony Douglas, az Etihad Airways vezérigazgatója a napokban azt nyilatkozta: nem igazán valószínű, hogy a légitársaság a jelenleg leparkolt A380-asait valaha újra forgalomba állítja majd.

Mint ismert, az Etihad Airways tíz példányt üzemeltetett a kétszintes típusból, amelyek fedélzetén néhány luxus lakosztályt is kialakítottak. A380-asainak átlagéletkora mindössze öt év, az elsőt 2014 végén, az utolsót 2017 közepén vette át. A repülőgépeket közel egy éve letárolta a cég, de egyelőre nincs hivatalos és végleges döntés a sorsukról.

Azonban már a járvány előtt is pénzügyi gondokkal küzdő és átszervezés alatt álló légitársaság jelentősen karcsúsítja a flottáját, az új stratégia szerint a cég szélestörzsű gépparkjának gerincét a kisebb méretű Boeing 787-9 és 787-10 Dreamlinerek alkotják majd.

Korábban megírtuk, hogy A380-asait végleg kivonta az Air France és a Thai Airways, visszaadta a lízingcégnek egyetlen példányát a portugál HiFly, a Singapore Airlines hét példányt vont ki, a Qatar Airwaysnél csak az A380-flotta fele állhat újra forgalomba, bizonytalan a típus visszatérése a Lufthansánál, valamint vizsgálja a típus sorsát a Korean Airlines is.

Fotó: AIRportal.hu