A 2016-os veszteséges év után tavaly már jelentős nyereséget termelt a litván Small Planet Airlines, egyben a Baltikum legnagyobb légitársaságává vált.
Bár a 2016-os évet félmillió eurós veszteséggel zárta, a tavalyi év évben már 5,1 millió eurós profitot termelt a vilniusi központú szabadidős légitársaság, a Small Planet Airlines.
Ez részben az racionalizált működésnek, részben az utasszám növekedésének köszönhető: a cég tavaly mindössze egy Airbus A320-assal növelte flottáját, de 2016-hoz képest 35%-kal több, 2,7 millió utast szállított 2017-ben.
„Az elmúlt évet a működésünk stabilizálásának, a hibáinkból való tanulásnak szenteltük és örülök, hogy az idei évben már újra teljes erőnkből a növekedésre tudunk koncentrálni!” – mondta el Kristijonas Kaikaris, a cég vezérigazgatója.
Hozzátette, 2018-ban hat új gép érkezik a céghez és reméli, hogy az utasszám is ennek megfelelően növekszik majd. A cég első embere idén négymillió utast, és bevételek egyharmad arányú növekedését reméli.
Németország felé fordulnak
A Small Planet Airlines bár Lengyelországot tekinti az első számú piacának, az idei évben itt nem számol jelentős növekedéssel és fejlesztéssel, mindössze egy új gép kerül a cég lengyel divízióhoz.
A cég viszont a német piacon hatalmasat fejleszt majd, ezzel arányosan pedig 200% feletti forgalomnövekedést vár.
Ezen a piacon első sorban a nyaralójáratok jelentenek potenciális piacot a légitársaság számára, ráadásul ebben a szegmensben a tavaly bekövetkezett Air Berlin – Niki csőddel még nagyobb rés nyílt meg, amit több légitársaság is igyekszik kihasználni.
A német turisták kevésbé szeretnek utazni késő ősszel és télen, ezért a szezonális jelleggel üzemeltetett járatok Európa ezen szegmensében is óriási piacot képeznek nyaranta. Télen jóval kevesebb az utas nyaralócélpontokra repülő járatokon, a Small Planetnek már az összes rendelkezésre álló, ilyen jellegű kapacitása foglalt a következő téli menetrend idejére.
A légitársaság a szabad kapacitásait wet-lease alapon (azaz személyzettel együtt) is bérbe adja, a 2017/18-as téli szezonban az indiai IndiGo low-cost légitársaságnak is repültek.
A litván nyaraló légitársaságot 2007-ben alapították FlyLAL Charters néven, legnagyobb üzemeltetett gépük egy Boeing 757-200-as volt, amely később a Nordwind-hez került. Jelenlegi flottájukat vegyesen 22 darab Airbus A320-as és A321-es alkotja, melyek átlagéletkora valamivel 15 év felett van.