Nyolc évvel a Malév leállása után azok az utasok is megkaphatják a le nem utazott jegyeik árát, akik utazási irodán keresztül vásároltak – írta a Napi.hu.

A gazdasági szakportál információi szerint az hozott fordulatot az ügyben, hogy nemrég megállapodott az Európai Utazási Irodai Szervezetek Szövetsége (ECTAA) és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA).

Utóbbi, légitársaságokat tömörítő szervezetnél a Malév csődjének idején 5 milliárd forint ragadt benn, amit azért nem engedtek kifizetni, mert többen is igényt tartottak rá, egyebek között a Malév korábbi hitelezője, a Vnyesekonombank. Az érintett utazási irodák egy része perközösséget alakított, hogy hozzájussanak a pénzhez, és még 2018-ban meg is nyerték az ügyet.

Christian Möller, az ECTAA igazgatója a lap megkeresésére azt közölte, a perközösségben résztvevő közel 190, valamint az ebben részt nem vevő többi iroda is megkaphatja a pénzét, amelyet továbbutalhat a károsult utasoknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hogy pontosan mennyi pénz érkezhet az utasok számlájára, nem tudni, mert bizonytalan, mennyi jogi költséget vonnak majd le. Furcsa módon ugyanis a perköltséget nem a vesztes IATA-nak, hanem a felperesnek kell állnia.

Möller szerint a pórul járt utasok a jegyár mintegy 70 százalékát kapják majd meg az utazási irodákon keresztül.

Fontos kitétel még, hogy az IATA nem fizet kamatot a bent ragadt jegyek után, az utasok tehát a repülőjegyért kifizetett összeget kapják csak meg, és azt sem maradéktalanul.