Megállapodott az EU-val az olasz kormány az új légitársaság finanszírozásáról, az Italia Trasporto Aereo (ITA) október 15-től veszi át teljes mértékben az Alitalia feladatait.

Az olasz pénzügyminisztérium közlése alapján a Reuters arról számolt be, hogy a megállapodás alapján lehetőség nyílik a tőkeemelésre, így október 15-től az ITA mindenben átveszi az Alitalia helyét.

Az ipari minisztérium közlése szerint idén 2800 Alitalia-dolgozót vesz fel az új cég, jövőre pedig további 5750 kerül át.

A régi vállalatban 11 ezren dolgoznak jelenleg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azok az utasok, akiknek október 15-e utánra szóló Alitalia-jegyük van, az ITA-tól kapnak majd új utazási opciókat.

Mint arról korábban beszámoltunk, az ITA létrehozásáról a hónap elején, hosszas tárgyalások után jutott egyezségre Olaszország és az EU. Eközben a belföldi piacot a Ryanair és a Wizz Air is lefedte az újabb és újabb járatnyitásokkal.

A cég megalapítása és elindítása az unió versenyjogi szerveként működő Európai Bizottság jóváhagyásához kötött, mivel az állami részvétel és finanszírozás miatt az engedélyek kiadása a szerv jóváhagyása nélkül nem lehetséges.

A Mario Draghi, előtte pedig a Giuseppe Conte vezette olasz kormányok többször is egyeztettek a bizottsággal, mert eltérő állásponton voltak az Alitalia és az ITA közti kapcsolatról. Az olasz szándék szerint a régi cég vagyonelemeit és nevét is átvette volna az új vállalat, az EU viszont előírta, hogy a nevet nem vehetik át csak úgy, és nem lehet jogfolytonos a társaság működése. Vagyis a réginek gazdaságilag nem lehet köze az újhoz.

Az ITA minden jel szerint jóval kisebb lesz, mint az Alitalia, feleannyi repülőgéppel és személyzettel rendelkezhet majd, a veszteséges olasz belföldi járatokat pedig átengedik az egyre erősödő fapados konkurenciának.