Négy hónappal későbbre halasztotta külföldi hálózatának újraindítását a Qantas, a légitársaság és fapados leányvállalata, a Jetstar várhatóan csak október végétől repül majd újra Ausztrálián kívülre.

A Qantas az oltási programmal indokolta a csúszást, jelenlegi adatok alapján októberre érheti el a lakosság átoltottsága azt a szintet, amely mellett már megkezdhető a nemzetközi járatok teljesítése – olvasható a cég közleményében.

Bár a légitársaság 25-ből 22 útvonalon helyreállítja a forgalmat, egyelőre kevesebb járat lesz elérhető, és kisebb kapacitású gépek repülnek majd, mint a járvány előtt, a teljes hálózaton 2024-re érhetik el a 2019-es kínálat szintjét.

A speciális festésű Boeing 787-9 Dreamliner (Forrás: Qantas)

A Qantas októberben csak New Yorkba, Santiagóba és Oszakába nem fog repülni, minden más korábban meglévő nemzetközi útvonalán újra közlekedik majd a tervek szerint. Fapados leányvállalata, a Jetstar mind a 13 célállomására újraindítja a járatokat, a kapacitásokat az igényekhez fogják alakítani.

Közölték továbbá, hogy júliustól jelentősen növelik a kínálatot Új-Zéland és Ausztrália között.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság folyamatosan kapcsolatban van a szövetségi kormánnyal, és az utasokat azonnal értesíti, amint az újranyitási tervben változások állnak be.

Korábban idén nyárra ígérték a újraindulást, az ausztrál kormány kritizálta is a Qantast amiatt, hogy megkezdte a jegyek értékesítését.

Közleményében a Qantas megemlítette, hogy megállapodott az IATA-val a Travel Pass alkalmazás kísérleti stádiumban történő alkalmazásáról.

Alan Joyce, a társaság vezérigazgatója korábban azt mondta, az oltás meglétéhez kötné a nemzetközi utazást, a friss közleményben erről nem árultak el újabb információkat.

A Qantas a nemzetközi járatok újraindításának bejelentésével egyidejűleg közölte, hogy a december 31-én zárult első pénzügyi félévében bevételei 75 százalékkal 2,3 milliárd ausztrál dollárra csökkentek, az adózott eredmény az egy évvel korábbi 445 milliós nyereség után 1 milliárdos veszteséget mutatott az időszak végén.

Alan Joyce az eredményekkel kapcsolatban azt emelte ki, hogy bár az összes nemzetközi járatot és a belföldiek 70 százalékát le kellett állítani, a működő útvonalakon magas töltöttséggel, nyereségesen tudtak repülni.

Múlt héten a vezérigazgató azt is megpendítette, hogy 2023-ban szeretnék elindítani a járvány kirobbanása előtt tervezett ultrahosszú, közvetlen járatokat Ausztrália keleti partja és Európa, illetve az Egyesült Államok keleti partja között.