A Lufthansa vizsgálja, hogy egymaga tegyen ajánlatot az ITA Airways felvásárlására, miután zátonyra futottak a tárgyalások az előző kormány által preferált amerikai vezetésű konzorciummal. A német légitársaság korábbi partnere, az MSC logisztikai cég jelezte, hogy már nem érdekli az olasz légitársaság.

A Bloomberg a nevük elhallgatását kérő informátoraira hivatkozva írta, hogy a német légitársasági csoport a napokban újra betekintést kapott az ITA adatszobájába, és akár egyedül is ajánlatot tehet az olasz cég részbeni felvásárlására. Az aero.de szerint az olasz pénzügyminiszter egy sajtótájékoztatón tegnap közölte: a Lufthansa valóban ismét érdeklődik.

Az információk alapján a Lufthansa vezetése több lehetőséget is mérlegel, beleértve egy kisebbségi részesedés megszerzését vagy akár azt is, hogy elálljon az üzlettől.

A német csoport azt követően lépett, hogy a korábbi felvásárlási ajánlatban részt vevő partnere, az MSC Mediterranean Shipping Company, amely az ügylet oroszlánrészét pénzügyileg finanszírozta volna, november 21-én közölte, hogy kiszáll a licitből.

Forrás: Airbus

Amint arról beszámoltunk, november elején zátonyra futottak a tárgyalások az új olasz kormány és a New York-i Certares magántőkealapból, a Delta Air Linesból, valamint az Air France-KLM-ből álló konzorcium között, amelyet az előző olasz kabinet még augusztusban választott ki az MSC-Lufthansa páros ellenében. Az új kormány célja az volt, hogy pénzügyi befektető helyett inkább egy tőkeerős szakmai vevő irányítsa a légitársaságot, ami ismét lehetőséget teremtett az olasz piac megszerzésére évek óta vágyó Lufthansának.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Bloomberg emlékeztet rá, hogy az ITA feletti ellenőrzés megszerzésével a Lufthansa megakadályozná, hogy egy rivális jelentős transzatlanti csomópontot hozzon létre Milánóban, ami veszélyeztetné a Lufthansa nyereséges müncheni hosszútávú járatait.

Az ITA önálló megszerzése ugyanakkor nehézségeket is jelentene a német cégnek, mert az olasz piacon sokkal erősebb fapados verseny miatt az ügylet megtérülése erősen kérdéses, miközben a Lufthansának a saját nyereségességét is növelnie kell, hogy a világjárvány idején keletkezett adósságait visszafizethesse.

A veszteségesen működő ITA Airways a napokban közölte, hogy 2023-ban 39 új generációs repülőgép csatlakozik a flottájához, amelyből 30 keskenytörzsű, 9 pedig hosszútávú járatok teljesítésére alkalmas Airbus A330-900neo lesz.