Flottamegújítási programja részeként összesen hatvanhárom repülőgépet rendelt a Boeing és az Airbus típuspalettájáról a Saudi Arabian Airlines (Saudia). Ezek között 787-esek, 777-300ER-ek, illetve az A320neo-családba tartozó típusok vannak. A két gyártótól egyébként még ebben az évben huszonöt gépet vár a szaúdi állami légicég, jövőre pedig harminc érkezhet.
A következő években várható flottafejlesztésről beszélt az aero.de cikke szerint a Saudia műszaki vezetője, Száleh Al-Dzsasszer.
A szaúdi állami légitársaság ugyanis a napokban bejelentette, hogy megrendelt hatvanhárom repülőgépet a két legnagyobb gyártótól.
A Boeing tizenhárom 787-est (hogy mely altípusokat, arról nem szól a közlemény), valamint tizenöt 777-300ER-t szállíthat a cégnek, az Airbus pedig vegyesen harmincöt A320neo-t és A321neo-t.
Al-Dzsasszer részletezte a következő két év menetrendjét is. Az idei év hátralévő hónapjaiban huszonöt repülőgépet várnak a gyártóktól, ezek kötött huszonegy szélestörzsű lesz. Mint ismert, a közelmúltban a Saudia lett az első légitársaság, amely forgalomba állította az A330-300-as típus regionális utakra szabott verzióját.
A jövő évben a műszaki igazgató közlése szerint harminc repülőgépet várnak, ezek közül huszonkettő lesz szélestörzsű: Boeing 787-9-esek és 777-300ER-ek, illetve regionális A330-asok.
A flottából kikerülő gépek között volt az idén négy darab Boeing 747-400-as, és év végéig távozik az összes Embraer E-170-es. A jövő év végéig mind a huszonhárom Boeing 777-200-asát kivonja a Saudia, 2018 végéig pedig huszonnyolc öregebb A320-astól is megválnak.
Al-Dzsasszer arról is beszélt, hogy a flotta 2020-ra kétszáz repülőgépet számlálhat, napi ezer járaton évente 45 millió utast szeretnének szállítani. Korábban, a dubaji turisztikai vásáron az hangzott el a légitársaság képviselőitől, hogy jelentősen átalakítják a holdingot, négy év múlva szeretnének nyereségessé válni. A létrehozott fapados leánycég mellett a Saudiának a jövőben nagyobb szerepet szánnak majd a világ légiforgalmában az eddigiekhez képest, „felnőve” a három nagy Öböl-menti társaság mellé.
A Boeing 777-es gyártósorának egyébként jót tesz a szaúdi légitársaság döntése, ugyanis jó ideje hallani arról, hogy a leendő 777X-verziók forgalomba állásáig nincs elég megrendelés a jelenlegi típusváltozatra.