Az orosz állami repülőgépgyártó holding testvércégeként a Red Wings Airlines nemrég utasítást kapott, hogy a vállalat gyártmányaiból négy év alatt 76 példányt állítson forgalomba, ezzel támogatva az ország iparát.

A Red Wings új festésű A321-ese (Fotó: Red Wings)

A koronavírus-járvány miatt az egyébként sem sok megrendeléssel büszkélkedő orosz repülőgépgyártás is nehéz helyzetbe került. Fellélegzést jelenthet, hogy a Russian Aviation Insider szerint Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes bejelentette: a Rosztech alá tartozó Red Wings légitársaságot testvércége, a szintén az állami mamutholdinghoz tartozó UAC gyártmányainak üzembe állítására jelölik ki, ezzel is segítve az ország repülőgépiparát.

A következő négy évben 16 darab Irkut MSz-21-300-ast és 60 Szuhoj Superjet 100-ast kell forgalomba állítania a légitársaságnak.

Előbbi típus nem meglepetés, mert a Red Wings az MSz-21-esre már leszerződött, méghozzá elvileg bevezető légitársaságként. Az újonnan megrendelendő Superjetek közül pedig sajtóértesülések szerint 22 példány tulajdonképpen már készen is áll, mert más megrendelők vagy megtagadták az átvételüket, vagy nem tudták biztosítani a finanszírozást hozzájuk.

Érdekesség, hogy a Red Wings a korábbi Superjetjei és Tupoljev Tu-204-es gépei kivonása után az elmúlt időszakban már nyíltan az európai Airbus A320 típuscsaládra alapozta stratégiáját, flottája fejlesztését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Az pedig már eddig sem volt titok, hogy az orosz kormányzat mesterségesen, hivatalos és kevésbé hivatalos eszközökkel szabályozza az országban működő légitársaságok repülőgép-vásárlásait, és igyekszik a helyi gyártmányok felé terelni a cégeket.

Az ösztönzés lehetőségei a „tanácsadástól” az engedélyek megtagadásáig terjedhetnek.

Utóbbinak volt már áldozata a Red Wings, amikor azért nem tudta forgalomba állítani az Airbus A220-ast, mert a hatóságok nem adták ki a típus helyi légialkalmassági bizonyítványát.