A Corriera della Sera információi szerint a Delta Air Lines szövetséget ajánlott az Easyjetnek az Alitalia felvásárlása érdekében.
Az olasz napilap az ügyet jól ismerő forrásaira hivatkozva azt írta, a Delta Air Lines felosztaná az Alitalia rövid- és hosszútávú járatait, előbbieket a Delta, utóbbiakat az Easyjet irányítaná. Az amerikaiak ezzel az ajánlattal próbálják maguk mellé állítani a brit fapados céget, és így a két ajánlattevő együtt indulna a hónapok óta állami lélegeztetőgépen tartott Alitalia megszerzéséért.
A légitársaság eladásával megbízott Ferrovie dello Stato (FS, olasz államvasutak) négy bennfentesétől származó információ arról is szól, hogy a társaság vezetősége jelen állás szerint február 13-án ül össze eldönteni, hogy ki, vagy kik nyerik el az üzletet. Úgy tudni, hogy a Lufthansa továbbra is B-tervként szerepel a döntéshozók előtt.
A Delta tervei azért tetszenek jobban a kormánynak és az FS-nek, mert kisebb leépítéssel és átalakítással járna, mint a Lufthansa tervezete.
A Delta ugyanis 105 gépes üzemet tervez, így a mostani 118 gépes park minimálisan, egy Boeing 777-300ER-rel és néhány Embraer 175-tel lenne kisebb.
Az ajánlat szerint a Delta az Easyjettel együtt különválasztaná a transzatlanti és európai járatokat. Előbbiek központja a ráhordással együtt Rómában, utóbbiaké Milánóban lenne, ahol Malpensán megmaradna a két tengerentúli járat és a ráhordó kapacitás, az üzleti utasokat azonban Linatéról szolgálnák ki. A Delta felügyelete alatt zajlana a római hosszútávú járatok és a ráhordó kapacitás biztosítása, Milánóban pedig az ott bázissal rendelkező Easyjet lenne a főnök.
A transzatlanti járatokat vegyesvállalat formájában üzemeltetnék, ebben a Delta 20 százalékos részesedést szeretne, bár az állam jobban örülne a Corriera della Sera szerint, ha részesedésük 35-40 százalék lenne. Éppen ezért a Delta bevonta az Air France-KLM-et is a projektbe, de a franciák (részben az Alitaliával közös, múltbeli kísérleteik sikertelenségére hivatkozva) nemet mondtak erre.