Az International Airlines Group (IAG) véglegesítette a 2019-es párizsi légiszalonon bejelentett, eredetileg 200 Boeing 737 MAX-ról szóló szándéknyilatkozatát, amelyet még az előző vezérigazgató, Willie Walsh írt alá a típus repülési tilalma alatt.
A British Airwayst, az Iberiát, a Vuelinget, a Levelt és az Aer Lingust is irányító holding 25 darab megnövelt befogadóképességű Boeing 737 MAX 8 200 és 25 737 MAX 10 kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg az amerikai gyártóval, emellett pedig további 100 példányra szerzett opciót.
A megrendelt példányok 2023 és 2027 között érkeznek, és a csoporton belüli légitársaságok flottájának cseréjét szolgálják, de a holding közleménye nem tér ki arra, hogy mely cégekhez kerülhet az új generációs gépekből.
Mint ismert, a Boeing 737 MAX 8 200 (vagy újabban 737-8-200 néven emlegetett) típusváltozatot a diszkont légitársaságok igényeire szabták, a MAX 8-asokkal egyező törzshosszú, de plusz egy vészkijárat-párral és sűrű fedélzeti berendezéssel készülő variáns akár 200 utast szállíthat. A 737 MAX 10 (737-10), a még tanúsítás alatt lévő, hosszított törzsű modell pedig maximum 230 székkel rendezhető be.
Az üzletet az IAG részvényeseinek még jóvá kell hagyniuk.