Az óvatos januári indulás után óvatos bővülést tervez az új Eastern Airlines, amely ugyan belépne a transzatlanti piacra, de a cég vezetője szerint a kis légitársaságoknak ez szinte lehetetlen.

Hosszú utat tett meg a befektető, amíg januárban elindulhatott az Eastern Airlines első, és eddig egyetlen járata. Az 1991-ben csődbe ment légitársaság márkanevét használva egy cég már megpróbálkozott az „újraindítással’, de a New Eastern Airlinest 2017-ben a Swiftair felvásárolta. Egy évvel később a Dynamic International Airways is próbát tett, és egyelőre úgy néz ki, sikerrel jártak.

Steve Harfst az Indianapolisban tartott Routes Americas rendezvényen a szervező Routes Online szerint azt mondta, januárban New York-JFK és Ecuador legnépesebb városa, Guayaquil között elindult az első járat, a társaság Boeing 767-esei hetente egyszer közlekednek. Ezen az útvonalon márciustól egy második járatot is be fognak állítani, emellett Guyana fővárosát, Georgetown-t is célba veszik, ahova szintén heti két járatot üzemeltetnek majd.

Fotó: Eastern Airlines Facebook

Bár a légitársaság honlapján szerepel még egy kínai összeköttetés Csinanba, de a vezérigazgató elmondása szerint még nem döntöttek a bevezetés idejéről. Harfst beszélt arról is, hogy szeretne belépni a transzatlanti piacra, mert meglátása szerint több cégnek kellene járatot teljesítenie az államok és Európa között, ugyanakkor szerinte annyira eluralták ezt a területet a nagy légitársaságok, hogy az olyan kicsiknek, mint az Eastern Airlines szinte lehetetlen ott megvetni a lábukat.

Az Eastern azt hirdeti a honlapján, hogy a közvetlen járatokkal nem, vagy kis mértékben kiszolgált útvonalakon akar járatokat indítani, de a vezérigazgató szerint ez is rendkívüli nehézségeket jelent, mert több évig tart az engedélyek beszerzése, ez idő alatt pedig a versenytársak könnyen reagálhatnak és erőből lenyomhatják a kisebb versenyzőket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új Eastern Airlines jelenleg összesen 8 darab Boeing 767-200-as és -300-as gépet birtokol, adatbázisok szerint a gépek átlagos életkora 31,4 év, a legfiatalabb vas is 28 éves.