Eladná a London-Gatwick repülőtéren birtokolt le- és felszállási résidőit a Norwegian Air Shuttle, hogy az így befolyt készpénzből rendezze 380 millió amerikai dollár értékű, hamarosan lejáró kötvényeit.
A Norwegian már korábban kérte hitelezőit, hogy a 2019. decemberében, majd 2020. augusztusában lejáró kötvényeinek törlesztési határidejét halasszák el 2021. novemberre és 2022. februárra.
A halasztás azért szükséges, hogy a légitársaság folytathassa a sikeres üzemelést és ehhez a megfelelő likviditás a rendelkezésére álljon a pénzügyi szempontból keménynek ígérkező téli időszak előtt.
Egyes információk szerint a nagyobb hitelezők egy része nem támogatja a fizetési halasztást. A légitársaság ezért azzal az ötlettel rukkolt elő, hogy eladná a London-Gatwick repülőtéren birtokolt le- és felszállási résidőit.
A forgalmas dél-londoni repülőtéren birtokolt slotok értéke a cég közlése szerint meghaladja az esedékes adósság összegét. Ugyanakkor a Norwegian hangsúlyozta, hogy a jogok az üzemelésükhöz kulcsfontosságúak, mert a rövid távú, európai útvonalhálózatról Gatwicken keresztül hordják rá az utasokat a hosszútávú, interkontinentális járataikra és viszont. Ezért a gatwicki operáció stratégiai fontosságú része a légitársaság jövőbeli nyereséges működésének.
A Norwegian egykor rendkívül sikeres prémium low-cost légitársaságként az utóbbi időszakban komoly pénzügyi problémákkal küzd. A cég gyors növekedése és a számos problémával tűzdelt hosszú távú operáció rendkívüli mértékben megterhelte a cég működését és pénzügyeit is. A légitársaság helyzetét tovább súlyosbította a Boeing 787 Dreamlinerek Rolls-Royce Trent hajtóműveinek problémája, valamint a Boeing 737 MAX típus globális repülési tilalma és a növekvő üzemanyagárak.
A Norwegian 2018-as éves jelentése szerint a cég óriási veszteséget jelentett.
Amint korábban megírtuk, idén nyáron tizenhét év után távozott posztjától Bjorn Kjos alapító-cégvezető. A prémium diszkont légitársaság javuló eredményességről számolt be 2019 második negyedévi jelentésében, bár a transzatlanti járatokat többször is át kellett szervezni, a Boeing 737 MAX-ok repülési tilalma pedig a korábban becsültnél kétszer nagyobb negatív hatással van a gazdálkodásra.
A Norwegian-csoportban jelenleg több leányvállalat üzemel, a Norwegian Air International, a Norwegian Air Norway, a Norwegian Air Sweden, a Norwegian Air UK, a Norwegian Long Haul és a Norwegian Air Argentina. A teljes csoport több mint 160 repülőgépet üzemeltet, köztük Boeing 737 NG, 737 MAX, valamint Boeing 787-8 és – 9 Dreamlinereket.