A keleti csoda folytatódik: az Asiana felvásárlását intéző dél-koreai nemzeti légitársaság a járvány kitörése óta jól teljesített, most pedig történetének legjobb bevételi adatát és nyereségét jelentette.
Amint beszámoltunk róla korábban, az áruszállítási üzletág, illetve a repülőgépek forgatásának optimalizálásával a Korean Air messze megelőzve a többieket nyereséges tudott maradni a járvány korábbi időszakában is, amikor szinte minden légitársaság állami pénzből vergődött, és milliárdos veszteséget jelentett.
Honlapján nyilvánosságra hozott friss eredményközlésében a Korean Air arról számolt be, hogy 53 éves történetének legerősebb évét zárta a bevételek és az üzemi eredmény szempontjából.
A társaság az előző évihez képest 18 százalékkal több, 7,3 milliárd USA-dollár bevételre tett szert, üzemi nyeresége pedig meghatszorozódott, így 1,2 milliárd dollár lett.
A cég 12 évvel ezelőtt tudott hasonló szintű nyereséget elérni. Ebben természetesen az áruszállításnak nagy szerepe volt, hiszen a Korean Air még a járvány előtt sikerrel állította át több gépét cargo-járatok teljesítésére.
Emellett a piaci folyamatok is besegítettek, hiszen a gépek rakterében elérhető kapacitás továbbra is korlátozott, az igény azonban folyamatosan emelkedik, így a fuvarozási díjak a járvány előtti szinthez képest két és félszeresükre emelkedtek.
A Korean Air idén már az utasforgalom jelentősebb fellendülésére számít, illetve Walter Cho vezérigazgató korábbi nyilatkozata szerint ebben az évben befejeződhet az Asiana Airlines és a Korean egyesülése, amelynek végén a világ 10 legnagyobb légitársasága között lesz az egyesített vállalat.