Április és május hónapokban 80 százalékkal csökkenti a felkínált üléskapacitást a Ryanair, 7-10 napon belül a cég repülőgépeinek jelentős része földre kényszerülhet, de nem zárható ki a flotta teljes leállítása sem. Az ír ultrafapados légitársaság a koronavírus terjedésével és az egyre több országban elrendelt beutazási tilalommal indokolja a lépést.

A Ryanair lapunknak megküldött közleményében arról tájékoztat, hogy a koronavírus miatt az országok kormányai által, azonnali hatállyal, előzetes értesítés nélkül bevezetett utazási korlátozások a teljes Ryanair-csoport menetrendjére jelentős negatív hatással vannak.

Az elmúlt hét napban Olaszország, Málta, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Görögország, Marokkó, Spanyolország, Portugália, Dánia, Lengyelország, Norvégia és Ciprus vezetett be bizonyos fokú korlátozásokat. Ezek között vannak olyanok, amelyek teljesen leállították a járatokat, mások csak a fertőzés által jobban érintett államok vagy régiók felől tiltották meg a repülést. Egyes országokban korlátozták a repülőtéri kiszolgálást és a légiforgalmi irányító szolgálatok kapacitását is.

A Ryanair emiatt várhatóan 7 – 10 napon belül kénytelen leállítani repülőgépeinek jelentős többségét, ez április és május hónapokban a felkínált üléskapacitás 80 százalékának csökkentését jelenti.

Emellett azonban nem zárható ki a flotta teljes leállítása sem.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair azt is közölte, hogy áprilisban sem kér módosítási díjat az utasaitól, amennyiben azok önkéntesen kívánják megváltoztatni az utazásuk dátumát. A légitársaság korábban a március 13-31. közötti időszakra szóló foglalásokra engedélyezte ezt a lehetőséget, most ezt tehát április végéig kiterjesztették.

A Ryanair-csoport 4 milliárd eurós szabad készpénzzel, vagy azzal egyenértékű tartalékkal rendelkezett március 12-én, de a vállalat azonnali lépéseket tervez az üzemelési költségek leszorítására és a cash flow helyzet javítása érdekében.

A gépek leállítása mellett a cég befagyasztja a beruházásokat és a részvényvisszavásárlási programjait, leállítja a munkaerő-felvételt, lehetőséget biztosít a dolgozók leépítésekben való önkéntes részvételére, ideiglenesen felfüggeszt egyes munkavállalói szerződéseket, és jelentősen csökkenti a ledolgozott munkaórák számát, így az ez utáni bérfizetési kötelezettséget is.

A közlemény hozzáteszi, hogy a koronavírus-járvány hatásai és a válság időtartama jelen pillanatban megjósolhatatlan. Amint korábban megírtuk, a csoporthoz tartozó Lauda teljes leállásáról már korábban döntés született.

Koronavírus: járattörlés vagy önkéntes útlemondás esetén mit tehetünk?