Az elmúlt hetek fejleményei és a várható gazdasági kilátások miatt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a korábbi 252 milliárd USA-dollár helyett most már 314 milliárddal csökkenő bevételt számol a légitársaságoknál.

Brian Pierce, a kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza egy videokonferencián azt mondta, korábban az elemzők kisebb mértékű recessziót jósoltak a koronavírus-járvány miatt, 1 százalékra tették a globális GDP visszaesését. Áprilisra azonban a legtöbb elemző számára nyilvánvalóvá vált, hogy ennél jóval nagyobb lesz a visszaesés, jelenlegi adatok alapján átlagosan 5 százalékra becsülik a világgazdaság zsugorodását.

Fotó: AIRportal.hu

Emiatt az IATA most már azzal számol, hogy a korábbi 252 milliárd USA-dollár helyett 314 milliárd dollárral maradhat el a légitársaságok árbevétele a tavalyitól.

Ez az összesített tavalyi árbevétel 55 százalékát teszi ki, az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény pedig 48 százalékkal maradhat el a 2019-es szinttől.

A legsúlyosabb károkat Ázsia-Óceánia szenvedheti el, ott 113 milliárdos bevételcsökkenés várható, a szektor teljesítménye pedig 50 százalékkal csökken. Európában a mostani előrejelzések szerint 89 milliárd dollárral csökken majd a bevétel, és 55 százalékkal romlik az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a belföldi és később a nemzetközi járatok újraindításával egyidejűleg vissza kell nyernie a légitársaságoknak az utasok bizalmát, meg kell őket győzni arról, hogy repülés közben nem fertőződhetnek meg, sőt, a teljes utazásuk idején biztonságban vannak.

Forrás: Lufthansa

A jövőbeni flotta összetételével kapcsolatban de Juniac azt mondta, az olyan nagy kapacitású keskenytörzsűek, mint az A321neo és a Boeing 737-9-es, nagyon fontos szerepet játszottak a légitársaságok jövedelmezőségében. Szerinte a helyzet később sem fog változni, nem tolódik el az igény a kisebb géptípusok, mint az Airbus A319-es vagy Boeing 737-7-es felé. Az új szabályok ugyanis kevesebb utas felvételét engedik majd a fedélzetre, ebben a helyzetben is a nagyobb befogadóképességű gépek élveznek majd előnyt.