A kínai repülőgépgyártó az alapmodellhez képest egy nagyobb és egy kisebb befogadóképességű variánst is készítene az új generációs utasszállítóból, utóbbi a magas fekvésű reptereken is üzemelhet majd.
A Comac az idei sanghaji nemzetközi légi szalonon mutatta be a C919-es új variánsainak terveit.
A már fogalomban álló C919-eshez képest a rövidebb törzsű változat kétosztályos elrendezésben 140 utas szállíthatna.
Ezt úgynevezett „plató variáns” névvel illette a gyártó, amely arra utal, hogy alkalmas lenne nagy magasságban fekvő repülőtereken történő üzemeltetésre is.
A megnyújtott törzsű C919-es fedélzetén pedig kétosztályos elrendezésben 210 utas foglalhatna helyet, hatótávolságát tekintve képes volna a Kína és az ázsiai-csendes-óceáni térség főbb városai közötti járatok teljesítésére.
A gyártó egyelőre nem hozott nyilvánosságra további részleteket a típuscsalád két új tagjának műszaki specifikációjáról, de az eddig ismertetett paraméterek szerint a kínai gyártó az A320neo család változataihoz hasonlóan pozícionálná ezeket.
A C919-es alapváltozata 158-168 utas szállítására képes, hatótávolsága pedig 4075-5555 kilométer.
Az indító légitársaság, a China Eastern Airlines tavaly december elején vette át a típus első példányát, mintegy három hónappal azután, hogy szeptemberben a kínai hatóság kiadta a típus légialkalmassági tanúsítványát, de az első kereskedelmi járatra csak hónapokkal később, 2023 májusának végén került sor.
A kínai tervezésű típus jelentős arányban tartalmaz nyugati gyártóktól importált részegységeket, a LEAP-1C hajtóműveket a GE és a Safran közös vállalata, a CFM gyártja a típushoz, a Collins Aerospace a kommunikációs és navigációs, a Honeywell a repülésirányító rendszereket, a gép futóművei és a kormányfelületeket működtető rendszerek pedig a Liebherr Aerospace-től érkeznek.