Le tudták tölteni a felvételeket a januárban a Jáva-tengerbe zuhant Sriwijaya Air Boeing 737-500-as fedélzeti hangrögzítő berendezésének (CVR) március végén megtalált memóriaegységéből.
Soerjanto Tjahjono az indonéz közlekedésbiztonsági hatóság vezetője kedden jelentette be, hogy két órányi hanganyagot sikerült letölteni a készülékről, a katasztrófát szenvedett járat utolsó perceiben elhangzottak is szerepelnek ebben.
A CVR-berendezés által rögzítettekből mind a négy csatornát sikerült letölteni, és bár a 4. csatorna felvétele sérült volt, fontos információkkal járul hozzá az esemény vizsgálatához.
Ezekről részleteket azonban csak a katasztrófa végleges vizsgálati jelentésében közölnek majd, amelynek kiadása jövő év elején várható.
Az indonéz kutatóbúvárok március végén találták meg a szerencsétlenül járt Boeing 737-500-as CVR-jének memóriaegységét, egy méter mély homok és iszap alatt. A keresés azért tartott ilyen hosszú ideig, mert a memóriaegység vélhetően a becsapódáskor leszakadt a készülékről, amelynek a tokját és jeladóját találták meg január közepén.
Mint megírtuk, a szerencsétlenül járt repülőgép repülési adatrögzítőjét (FDR) január 12-én emelték ki a tengerből.
Az indonéz hatóságok egy hónappal a katasztrófát követően adták ki az előzetes vizsgálati jelentésüket az addig összegyűjtött bizonyítékok, valamint az FDR-ből kiolvasott repülési és műszaki paraméterek alapján. Eszerint a hajtóművek teljesítményét szabályzó automatika hibája, a pilóták reakciói és a légitársaság karbantartási gyakorlata áll a folytatódó vizsgálat fókuszában – erről bővebben itt írtunk.
Az indonéz Sriwijaya Air low-cost légitársaság Boeing 737-500-as típusú, PK-CLC lajstromjelű repülőgépe a légitársaság SJ 182-es számú járatát teljesítve Jakartából a Borneó szigetén lévő Pontianakba tartott január 9-én szombaton, amikor néhány perccel a felszállás után meredek süllyedésbe kezdett, majd megszakadt vele a kapcsolat.
A katasztrófa helyszíne közelében lévő hajókról szemtanúk látták a 26 éves repülőgépet, amint meredeken a tengerbe csapódik, majd felrobban. A fedélzeten 62-en tartózkodtak, 56 utas és 6 fős személyzet, az utasok között hét gyermek és három csecsemő is volt, a katasztrófát senki nem élte túl.