A csődvédelemben működő olasz nemzeti légitársaság megszünteti a dél-koreai és a chilei fővárosba közlekedő járatait, mert több tízmillió eurót veszített ezen a két legrosszabbul teljesítő hosszútávú útvonalán, emellett több repülőgépet visszaad a tulajdonosuknak.

A Corriere della Sera című olasz lap birtokába jutott adatok szerint napi 76 ezer euró, két év alatt összesen több mint 50 millió euró vesztesége keletkezett a légitársaságnak csak ebből a két járatból, a szöuli esetében a koronavírus-járvány kitörése miatt még nagyobb károkkal lehet számolni. A két összeköttetés megszüntetését Giuseppe Leogrande, a cég felügyelőbiztosa, illetve Giancarlo Zeni igazgató jelentette be, a lépést az Alitalia hatékonyságának növelésével indokolták.

Santiago a legtávolabbi célállomás az Alitalia hálózatában, a 12 ezer kilométeres utat Boeing 777-200ER típusú géppel teljesítik, noha régóta veszteséges. Két évvel ezelőtt alig 120 ezer utast szállítottak a járaton, bár egyike volt a legnépszerűbbeknek a magyarok körében. Az átlagos jegyár 600 euró volt, így 8 millió eurót vesztett rajta a cég, de tavaly a veszteség a korábbi duplájára nőtt.

Szöulba Airbus A330-asokkal repül a légitársaság: itt 2018-ban közel 80 ezer utas volt, és a 450 eurós átlagos jegyár mellett 11,7 millió eurós mínusszal zárt, de tavaly is nagyjából ekkora veszteség keletkezett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A járatok felfüggesztése már tavaly, a Deltával és az Atlantia holdinggal folytatott tárgyalásokon felmerült, és az első lépések egyikeként említették.

Az Alitalia emellett újabb eurótízmilliókat spórol meg azzal, hogy visszaad három repülőgépet, amelyekre már nincs szüksége.

Az AerCaptól lízingelt eddig egy Boeing 777-300ER-t havi 675 ezer USA-dollárért, ez az egyetlen ilyen típusú gépük, de most megszabadulnak tőle. Emellett két Airbus A330-as is távozik a flottából, ezeket havi félmillió dollárért, összesen tehát egymillióért bérelték az egykori fő tulajdonos Etihadtól, de a szerződés lejártával a gépek visszakerülnek az abu-dzabi központú céghez.

Ezen kívül további négy Airbus A320-as és két A321-es lízingszerződése jár le, amelyeket belföldi, európai és közel-keleti járatokon használt a légitársaság, de a hírek szerint ezek is távoznak a flottából. Az Alitalia 2020-at még 113 géppel kezdte, ebből 72-t lízingeltek, de az év végére 100 alá csökken majd szám.

Mindeközben az olasz fuvarozó folyamatosan javítja egyéb mutatóit: a tájékoztatás szerint 2020 januárjában a bevétel 4,1 százalékkal, az utasszám 2,9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

Az idei első hónapban az olasz légitársaság 180,35 millió eurós bevételt ért el, és 1 4 millió utas vette igénybe járatait. A hosszútávú útvonalak utasszáma is emelkedett, mégpedig 1,1 százalékkal.

Az Alitalia jelenleg 94, ezen belül 68 belföldi és 26 nemzetközi célállomásra repül, a legnépszerűbb budapesti indulású tengerentúli járatok közé tartozik Rio de Janeiro, Sao Paolo, Santiago de Chile, Buenos Aires, Johannesburg, New York, Boston és Washington.