Száz Airbus A320neo családba tartozó gép vételéről állapodott meg az amerikai Spirit Airlines és az európai gyártó, a diszkont cég mindhárom verziót flottába állítja.
A légitársaság közlése szerint a megrendelés egyelőre szándéknyilatkozat formájában született meg és tartalmazza további 50 gép vételének opciós jogát is. A társaság A319-, A320- és A321neót is rendelt, bár ezek tételes bontása a közleményben nem szerepel. Az új vasak 2027-ig érkeznek meg a floridai központú céghez.
Ted Christie, az amerikai ultrafapados elnök-vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a megrendelés újabb mérföldkő a Spirit életében, az új gépek elsősorban a társaság hálózatának bővítését fogják szolgálni. Terveik szerint nem csak az Egyesült Államokon belül, de Dél-Amerikába és a Karib-térségbe is újabb járatokat indítanának.
A cég jelenlegi flottájában 138 Airbus A320-as családba tartozó gép szolgál, ezek átlagos életkora 5,6 év. A bővítést egy korábbi, 55 gépes rendelés is támogatja, az Airbus mobile-i gyárában ez év végéig hét A320neót vehetnek át, a többi gép 2021-ig érkezik meg.
A Ryanair Always getting better nevű akciójához hasonlóan a Spirit is elindított egy kezdeményezést, amely az utasélmény fokozására irányul, az Invest in the Guest nevű projektben a Spirit idén decemberben új kabinberendezést mutat be. Az ígéretek szerint nagyobb lesz a lábtér, vastagabb lesz az ülések tömése, és ergonomikus deréktámasz segít az utazást kényelmesebbé tenni. A középső ülések egy hüvelykkel szélesebbek lesznek.
A társaság jelenlegi gépei a Seatguru adatbázisa szerint kétosztályos elrendezésben 145-228 üléses konfigurációval repülnek, a „Big Front” nevű prémium osztályon 36, a „Deluxe Leather” nevű turista osztályon 28-as székköz van, ugyanakkora, mint a Wizz Air gépein.
A Spirit a napokban közölte, hogy a növekvő árbevétel mellett jelentősen, 75 százalékkal nőtt a társaság üzemi eredménye és 376 millió dollárt tett ki.
A megrendelés az Airbus szempontjából nem csak a darabszám miatt fontos, hanem azért is, mert a Spirit hosszú idő után az első cég, amely a legkisebb variánsból is kért neo verziót. Az új generációs A319-esből eddig mindössze 36 darabot rendeltek, ebből 30 példány vevője nem ismert, négyet kormányzati szervek, kettőt pedig az Air Cote d’Ivoire rendelt.