Dűlőre jutott a Southwest Airlines a kiöregedő Boeing 737-700-as flottájának lecserélése ügyében: száz új generációs 737 MAX 7-es vételéről állapodott meg, és további 155 MAX 7-esre és 8-asra szóló opciót szerzett.

A gyártó lapunkhoz eljuttatott tájékoztatása és a légitársaság közleménye szerint az új szerződésen felül 70 darab MAX 8-asra szóló igényét 7-esre konvertálta a Southwest.

Így jelenlegi állás szerint megrendelésállományában 200-ra nőtt a 737 MAX 7-es, de 149-re csökkent a 8-asok száma, utóbbiak közül egyébként 30-at már leszállított a gyártó.

Mindezen felül 270 példányra (vegyesen MAX 7 és 8) bővült az opciók száma a szerződésmódosítás révén. Ismeretes, eddig mindössze 30 darab MAX 7-esre és 219 MAX 8-asra volt megrendelése a fapadosnak, illetve 115 példányra volt vételi joga.

Forrás: Boeing

A Southwest megrendelt és lekötött 737 MAX-gépei 2031-ig érkeznek meg a flottába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fapados hosszú ideje vizsgálta, hogy milyen repülőgépekkel váltsa le a 140-150 ülőhelyes kapacitással bíró, kiöregedő 737-700-asait. Az új generációs széria mellett az Airbus A220-300-as is versenyben volt, az amerikai gyártó közleményéből a sorok között kiolvasható, hogy a kizárólag Boeing 737-esekből álló flotta alacsonyabb fenntartási költséget jelent, ez is hozzájárult ahhoz, hogy ezt a gyártmányt választotta a cég.

A légitársaság közel 50 éve használja a 737-eseket, Gary Kelly vezérigazgató szerint ez is hozzájárult a sikereikhez, most büszkén folytatják ezt a tradíciót, és maradnak a világ legnagyobb, csak Boeing-ből álló géppark üzemeltetői.

Stan Deal, a Boeing kereskedelmi vezetője szerint a Southwest Airlines döntése a kereskedelmi repülésbe vetett bizalom melletti szavazásként is értékelhető. Ahogy az oltási program halad előre, egyre többen fognak utazni, így minden esély megvan arra, hogy minden visszaáll a régi kerékvágásba – tette hozzá.

A Boeing a megrendeléssel hosszú idő után jut friss levegőhöz, a 737 MAX két balesete utáni másfél éves repülési tilalom idején ugyanis több mint ezer példányra szóló megrendelést mondtak vissza az ügyfelek. Legutóbb a múlt héten a kínai CALC lízing állt el 25 példány megvételétől.

A legkisebb MAX-nak is jól jön a szerződés, mert eddig mindössze 52 példányt adott el belőle az amerikai gyártó.