Szélestörzsűekből szeretne bevásárolni a Korean Air, azt azonban még a légitársaság elnöke sem tudja pontosan, hogy milyen gépekre szeretnének szerződést kötni.

Walter Cho elmondása szerint még arról sincs pontos koncepciójuk, hogy mikor szeretnék átvenni az új gépeket, és egyelőre azok számáról sem döntöttek.

A cégvezér a dél-koreai Jejuban a Csendes-óceáni Régió Légitársaságainak Egyesülete által szervezett éves konferencián arról beszélt, jelenleg belső egyeztetések zajlanak a lehetőségekről.

“Nagy szükségünk van szélestörzsűek repülőgépekre”
– tette hozzá, egyértelművé téve a Korean Air rendelési szándékait.

Cho szerint nagy esély van arra, hogy a már meglévő Boeing 787 Dreamliner-flotta méretét növelik tovább, mivel jók az üzemeltetési tapasztalatok, és a cégnek opciós szerződése is van a típusra, amit le tudna hívni.

Hirdetés

Az elnök ugyanakkor leszögezte, a cég látókörében ott van a Boeing másik, még készülőben lévő új generációs típusa, a 777X-család, amely jó váltótípusa lehet a most forgalomban lévő, de lassanként kiöregedő 777-eseknek.

A Korean Air Boeing 777-300-asa Bécsben (Fotó: AIRportal.hu)

Az ATW Online cikke szerint a dél-koreai cég nem csak az amerikai repülőgépgyártó termékpalettáját vizsgálja, az sem lehetetlen, hogy A350-esekre szerződjön le az európai Airbus repülőgépgyártóval.

Az új gépeket elsősorban amerikai és kanadai, valamint belső ázsiai útvonal-hálózatának fejlesztéséhez vásárolná a Korean Air, az elsődleges cél ugyanakkor a modernizálás és csak kisebb mértékű bővítés.

A vezetés a szélestörzsűek mellett a keskenytörzsű flottájáról sem feledkezett meg, már korábban 30-30 darab Boeing 737 MAX 8-ast és Airbus A321neo-t rendelt, amelyeket 2019-ben kezd el átvenni a Korean Air.

Az új generációs gépek 2020-tól váltják a meglévő 737-eseket a Korean Air-nél és annak diszkont leánycégénél, a Jin Air-nél egyaránt, de a már meglévő viszonylag fiatal 737-esek szolgálatban tartásával elképzelhető kapacitásnövelés ebben a szegmensben is.

Az elnök elmondása szerint ez erősen indokolt lépés, mivel a légitársaságnál annyira kevés a keskenytörzsű, hogy sok esetben rövid útvonalakon is kénytelenek 777-eseket és 787 Dreamlinereket repülni, mert nincs elég 737-es, Airbus A220-asokból (korábbi nevén Bombardier C Series) még csak kettőt vettek át.

Cho szerint a kanadai típus nagyon jól teljesít, üzemeltetése rendkívül költséghatékony, hamarosan a regionális útvonalak mellett Japánba is az A220-asokkal teljesítenek majd járatokat.