Az egyik Pratt&Whitney-hajtómű tömítésének hibája miatt súlyos incidens történt egy Spirit Airlines-járaton. Az A320neo típusú repülőgép fedélzetén a pilóták oxigénmaszkban tudták csak végrehajtani a leszállást, és mint később kiderült, mérgezővé vált a kabin levegője.
Egy ohiói városból tartott a floridai Fort Lauderdale repterére a napokban az amerikai diszkont légitársaság, a Spirit egyik A320neo-ja, amikor az utasok a kabin rossz levegőjére kezdtek panaszkodni.
Az aero.de az Aviation Herald alapján azt írta, hogy egy idő után a személyzet is érezte az egyre erősebb, az elviselhetetlenségig fokozódó szagot, de akkor még nem tudták, hogy a repülőgép utasterének levegőjébe az emberi szervezetre rendkívül veszélyes, színtelen-szagtalan szén-monoxid is került.
A pilóták a 11600 méteres magasságból lesüllyedtek nagyjából 3000 méterre, és megszüntették a túlnyomást a kabinban, hogy friss levegőt engedjenek be.
A repülési magasság csökkentése ugyanakkor nem sokat segített, később már a pilóták is érezték az elviselhetetlen szagot, így az előírásoknak megfelelően felvették az oxigénmaszkjukat.
A kapitány közlése szerint ő maga épphogy végre tudta hajtani a leszállást, annyira rosszul érezte magát, hogy kis híján elájult.
Az A320neo körülbelül egy órával a probléma első észlelése után szállt le Fort Lauderdale-ben, ahol az orvosi csapat azonnal megvizsgálta az utasokat, a személyzet összes tagját kórházba szállították.
Egy légiutas-kísérő szívpanaszokat jelentett, a vizsgálatok szerint lehetséges, hogy krónikussá válik a megbetegedése. Másoknál ideggyulladás alakult ki, és mindegyikük azóta is betegnek érzi magát.
A személyzet tagjainál leszállás után rendkívül magas szén-monoxid szintet mutattak ki, egyeseknél csaknem a halálos dózist is elérte a mérgezés.
A Fort Lauderdale-i leszállás után a karbantartók nem találtak semmit, de a kapitány felszólítására ismét megvizsgálták a repülőgépet, és meg is lelték az egyik hajtóműben az meghibásodott tömítést.
Az Egyesült Államok szövetségi légügyi hivatala, az FAA, valamint a közlekedésbiztonsági szervezet, az NTSB egyaránt vizsgálatot indított. Az elérhető adatok szerint a repülőgépet Orlandóba vitték át az esetet követően, majd néhány nap után újra szolgálatba állt.
Mint ismert, az új generációs Pratt&Whitney-hajtóműveknél számos esetben műszaki problémák léptek fel, az elmúlt egy évben több, A320neo-t üzemeltető légitársaság tapasztalt kisebb-nagyobb hibákat, sok gépet huzamosabb időre le is kellett állítani.
A Spiritnél is várt korábban több példány hajtóműcserére, azt nem tudni, hogy az ebben az esetben érintett Airbus átesett-e ilyen karbantartáson. Ugyanakkor eddig ilyen esetről, amelyben a kabinlevegő mérgezővé vált, nem érkeztek hírek.