Januárban indulnak el a China Eastern Airlines járatai Budapest és Hszian, valamint Csengtu között, ezekre még májusban kapták meg a kínai hatóságoktól az engedélyeket.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az MTVA-nak Sanghajban nyilatkozva azt mondta, Budapest esetében eddig heti hét járat állt rendelkezésre, jövő januártól a China Eastern két új járatával heti 11 járat köti majd össze a magyar fővárost Kína nagyvárosaival.
Ezzel Budapest átveszi a vezetést Prágától, már ami a Kínába irányuló heti járatok számát illeti: a cseh fővárosba heti 10 járat közlekedik a világ legnépesebb országából.
Információink szerint az év utolsó napjaitól heti két-két járat közlekedik majd Sanghaj – Hszian – Budapest és Sanghaj – Csengtu – Budapest útvonalon és vissza.
A miniszter szerint Közép-Európában óriási verseny folyik azért, hogy mely ország tudja inkább magához vonzani a kínai turistákat, mivel ők a legtöbbet költő utazók közé tartoznak. Hozzátette: a kínai turisták előnyben részesítik azokat a városokat, ahová közvetlenül tudnak repülni, a légi járatok tekintetében is vetélkedés zajlik a térség nagyvárosai között.
Az új járatok kínai végpontjairól szólva Szijjártó Péter elmondta: a 11 milliós Csengtu egyebek mellett jelentős informatikai és biotechnikai cégek központjainak ad otthont, míg a 12 millió lakosú Hszianban a szolgáltató szektor jelenti a gazdaság fő ágazatát.
A sanghaji székhelyű China Eastern utasforgalmát tekintve Kína második legnagyobb légitársaságának számít az Air China után. A több mint harminc éves múltra visszatekintő társaság flottája meghaladja az 550 gépet. Leányvállalatával, a Shanghai Airlines-zal a cég már jelen van Budapesten, Boeing 787-9 Dreamlinerükkel hetente háromszor közlekednek Sanghaj és Budapest között.
A China Eastern szélestörzsű flottájában Airbus A330-asok, A350-esek, 9-es Dreamlinerek és 777-300ER-ek vannak, arról egyelőre nincsenek információk, hogy Budapestre mely típussal járnak majd, a foglalási rendszerekbe még nem kerültek fel a járatok.